Az új autók piacán a hibridek piaci részesedése a 2020-es 27 százalékról 43 százalékra ugrott a 2021 első félévében forgalomba helyezett 64 800 gépkocsin belül a JóAutók.hu közleménye szerint.
A csak belső égésű motorral szerelt autók körében a benzinesek aránya 37 százalék, a dízeleké 18 százalék volt, míg a tisztán elektromos autók karánya továbbra is csak 2 százalék.
A számok akkor is jelentős változásra utalnak, ha figyelembe vesszük, hogy a hibrid hajtású autók több mint kétharmada mild hibrid jármű: ezeknél haladáskor nem, csupán induláskor és dinamikus gyorsuláskor segít rá egy kis elektromos motor a belső égésű motorra a fékezés során nyert energiát hasznosítva
– hangsúlyozza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója, aki szerint a hibridek terjedését nagyban segítette, hogy a kis és közepes autók piacán már nem nagyon találni tisztán benzines vagy dízel modelleket, elsősorban az uniós szabályozás következtében.
A dízelautók visszaszorulása már 8 éve tart, elsősorban az ezekkel szembeni bizalomvesztés és az azokat egyre több külföldi helyen bevezetett korlátozó intézkedések következtében. Ezeket Halász szerint a Karácsony Gergely által belengetett korlátozások is fokozzák.
A tisztán elektromos autók forgalma elsősorban a meghirdetett állami támogatások idején ugrik meg, ám ezek a támogatási keretek rendkívül gyorsan ki is merülnek. Ezen autók terjedésének másik korláta a hatótávolság, hiszen azon típusuk, melyek e tekintetben képesek a belső égésű modellek megközelítésére még a támogatásokkal is nagyon drágának tekinthetőek.
A használtautó-import tekintetében továbbra is a benzinesek legnépszerűbbek, a forgalom 55 százalékát teszik ki, míg a dízelesek az eladások 37 százalékáért felelősek, köszönhetően a nyugati korlátozások miatt jellemző erőteljes diszkontnak köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.