Január és június között mintegy háromezer új reklám közül 253 reagált a Covid–19-járványra – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által elfogadott új tanulmányból. A grémium korhatár-besorolással kapcsolatos rendelkezések megsértése miatt eljárást indít az RTL és a TV2 szolgáltatói ellen. A testület elfogadta az akadálymentesítésről szóló legújabb jelentést, amelyből kiderült: 99,8 százalékos volt az előző fél évben a televíziós akadálymentesítés.
A testület elfogadott egy új tanulmányt a koronavírushoz kapcsolható, első alkalommal bemutatott reklámszpotok első féléves televíziós gyakorlatáról, ugyanis az új pandémiás helyzet a reklámpiacot is átalakította.
Január 1. és június 30. között összesen 3051 új reklámot közöltek a televíziók, ezeknek több mint 8 százaléka (253 db) a Covid–19-re reagált.
A legtöbb ilyen szpot a Hír TV-n jelent meg (25 db), amit a Cool (24 db) és a TV2 (20 db) követett. A reklámok több mint ötöde a fertőzés terjedését akadályozó és a gyógyítását szolgáló terméket, szolgáltatást vagy magatartást népszerűsítette, így például a maszkviselést, a nem vényköteles gyógyhatású készítményeket, fertőtlenítőszereket, teszteket.
A második helyen olyan termékeket vagy szolgáltatásokat láthattak a nézők, amelyek egyébként bármikor elérhetők, de az üzenetben a járványhelyzet került a középpontba, például okoswifi az otthoni munkavégzéshez, online bankolás vagy az érintésmentes kiszállítás.
Az elemzett reklámok 67,5 százaléka szolgáltatást, 24,1 százaléka terméket, míg 5,5 százaléka a hirdető imázsát népszerűsítette. Leggyakoribb hirdetőnek a kereskedelem és a gyógyhatású készítmények szektora számított (48,6, illetve 13 százalék).
A teljes dokumentum elérhető az NMHH honlapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.