Az MRC és a Billboard adatai szerint 2021-ben az USA-ban az eladott albumok ( az online formátumokat is beleértve) 38,3 százalékát, míg a boltban eladott lemezek több mint 50 százalékát tették ki a bakelitlemezek (41,72 millió eladás a 82,79 millióból) – írja a New Musical Express.
A 2021-ben eladott bakelitalbumok aránya jelentősen megugrott az azt megelőző évhez képest:
a 2020-ban értékesített 27,55 millió eladott albumhoz képest tavaly már 41,72 millió példányt adtak el a vinyl lemezformátumokból az USA-ban.
A legnagyobb példányszámban eladott hanglemezek közé tartozik Adele "30" című albuma (318 ezer példány), amely novemberi megjelenése ellenére a 2021-es év legnagyobb példányszámban eladott albuma lett az Egyesült Államokban. A ranglista élén állt még Taylor Swift "Red (Taylor's Version)" című lemeze és Olivia Rodrigo debütáló "Sour" című albuma (268 ezer példány).
Az Egyesült Királyságban 30 éve nem adtak el annyi bakelitlemezt, mint 2021-ben, a készlethiány és az árucikkek késése ellenére.
A brit lemezipar (BPI) legfrissebb adatai szerint több mint ötmillió bakelitlemezt adtak el 2021-ben, ami 8 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.
A 2021-es év eddigi legnagyobb példányszámban eladott bakelitlemeze az ABBA legújabb albuma, a "Voyage" lett, míg Adele "30" és Sam Fender "Seventeen Going Under" című albuma szintén nagy példányszámban kelt el a szigetországban.
A bakelitlemezek lemezek népszerűsége korosztályonként eltérő. Egy tavaly készült tanulmány szerint a Z generáció tagjai több bakelitlemezt vásárolnak, mint az Y generációbeli társaik. Az MRC Data által végzett felmérésben a 13 év felettieket kérdezték a zenével kapcsolatos vásárlási szokásaikról, és a Z generáció – az 1997 és 2012 között született korcsoport tagjai – válaszadóinak 15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárolt bakelitlemezt az elmúlt 12 hónap során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.