BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beütött az infláció, kihívót kapott a húsvéti tojás

Több mint másfélszeresére drágult a tojás egy év alatt a tengerentúlon, a húsvét elengedhetetlen kellékét sokan lecserélnék egy olcsóbb alternatívára.

A tojás árának ugrásszerű növekedése miatt sok vásárlónak főhetett a feje elmúlt évben, különösen a tengerentúlon, ahol nem húztak ársapkát az alapvető élelmiszerekre. Még nagyobb lehet azok frusztrációja, akik a húsvétot az ünnephez kapcsolódó hagyományoknak megfelelően tojásfestéssel és húsvéti tojásvadászattal tervezik megünnepelni.

Advertising,-,Product,Photo,Of,Easter,Egg,Question,Mark
Fotó: Shutterstock.AI

Egy leleményes amerikai élelmiszeripari csoport azonban meglepő alternatívát javasol az árérzékeny fogyasztóknak: az ünnepekre cseréljék a tojást burgonyára.

2023 a húsvéti burgonyaéve lesz

– jelentette ki a mintegy kétezer amerikai burgonyatermelőt képviselő Potatoes US marketingcsoport, amely egyáltalán nem burkoltan a saját termékeire szeretné irányítani a figyelmet az akcióval.

Az elsőre szokatlannak tűnő javaslat mögött kemény tényadatok állnak. A tojás több mint 55 százalékkal drágult februárban éves alapon az Egyesült Államokban, miközben a burgonya csupán 13,5 százalékkal került többe, mint egy évvel korábban.

Az amerikaiak ráadásul minden korábbinál többet, összesen 24 milliárd dollárt költenek idén a húsvétra az amerikai kiskereskedelmi szövetség előrejelzése szerint. Ez fejenként átlagosan 192 dollár – 66 ezer forint – kiadás azoknál, akik tartják az ünnepet.

Az érdekképviseleti csoport tehát arra ösztönzi a húsvétozókat, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez, már csak azért is, mert a burgonyát a tojáshoz hasonlóan lehet kifesteni, vagy változatos módon dekorálható.

Az igazán élénk színhatás érdekében a festést egy fehér alapozóréteg felvitelével érdemes kezdeni, ha pedig az ünnepi menühöz is fel kívánjuk később használni a sokoldalú élelmiszert, akkor az is fontos, hogy ételfestéket használjunk.

A burgonyadíszítés ötlete nem a burgonyaszövetségtől, hanem maguktól a fogyasztóktól származik – mondta Marisa Stein, a Potatoes USA marketingigazgatója a MarketWatchnak. A leleményesebb hétköznapi „burgonyaművészek” alkotásai ugyanis már ellepték a közösségi médiafelületeket.

Stein hozzáteszi, a kezdeményezéssel nem az a céljuk, hogy a burgonya teljesen kiváltsa a tojás szerepét húsvétkor, hanem egy olyan világot képzelnek el, amelyben mindkét ételnek megvan a helye az ünnepi dekoráció részeként.

Ez pusztán egy szórakoztató módja annak, hogy a húsvéti ünnepnek egy újabb dimenziót adjunk

– mondta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.