Megjelent az osztrák társadalombiztosító legfrissebb, márciusi statisztikája az Ausztriában dolgozó külföldi munkavállalókról. Egyetlen hónap leforgása alatt több mint kétezer magyar hagyta ott a munkáját Ausztriában. Ez a magyar munkaerőpiac számára kedvező helyzet is lehetne. Fontos, hogy az Österreichische Sozialversicherung csak a bejelentett, teljes állásban foglalkoztatottakat veszi számba.
Jósolni mindig nehéz, de a korábbi évek tapasztalatai alapján, valamint az osztrák munkaerőpiac szezonalitása miatt várható, hogy a következő hónapokban tovább csökken majd az Ausztriában dolgozó magyarok száma, hogy aztán a nyárra akár a legnépesebb külföldi dolgozói közösséget alkossák a szomszédos országban, ahogy erre már volt precedens.
Tartják magukat az árcsökkentéshez az üzemanyag-kereskedők. A hét közepén a benzin és a dízel árából is egyaránt engedtek, a holtankoljak.hu közlése szerint három-három forinttal engedtek mindkét üzemanyag-alaptermék árából.
Ezt megelőzőleg hétfőn előzetes bejelentés nélkül, váratlanul a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát, tehát a benzin és a dízel literjét is egységesen. Pedig az elmúlt hetek kommunikációja az üzemanyag-kereskedők részéről éppen ez volt: nem ők a felelősök azért, hogy a magyarországi üzemanyag-átlagárak 20-30 forinttal drágábbak a régiós országok árazásánál, az kizárólag az állam adóztatásán múlik. Most bár sem az adók, sem a nagykereskedelmi árazás nem változott, hirtelen mégis 10-10 forinttal olcsóbb lett a benzin és a dízel.
Árcsökkentés jön jövő hétfőtől is: az üzemanyagár-figyelő blog azt írta, május 6-tól ismét üzemanyagár-csökkenést lehet majd tapasztalni a hazai benzinkutakon, ugyanis a benzin és a gázolaj esetében is 2 forinttal mérséklődik a nagykereskedelmi ár.
Fentieket figyelembe véve a járműtulajdonosok az alábbi átlagárakkal találkozhatnak a jövő héttől a kutakon:
Jó hírt közölt a Mol kedd reggel, a magyar olajtársaság ugyanis arról számolt be a tőzsde honlapján, hogy az O&GD Central Kft.-vel (OGD) közösen sikeres fúrást végzett Közép-Magyarországon, Tura település közelében. A Mol még 2023 nyarán szerzett 49 százalékos részesedést az OGD által korábban elnyert három kutatási koncessziójában.
Az új lelőhely naponta körülbelül ezer hordó kőolajat ad, amelyen az OGD és a Mol az 51-49 százalékos tulajdoni hányad arányában osztoznak.
Ez a Mol számára napi körülbelül 500 hordót jelent, ami a Mol csoport 2023-as átlagos napi kőolajtermelésének körülbelül 1 százaléka.
A Mol jelenlegi termelése napi 90 ezer hordóegyenértékes, így ez a termelésnövekedés alig 0,5 százaléka a csoport teljes bányászott szénhidrogén-mennyiségének. A magyar termelés haszna ugyanakkor így is jelentős, mivel nem kell kiépíteni az infrastruktúrát, amely elszállítja az olajat a közeli Dunai Finomítóba.
Egyre biztosabb, hogy igazak azok a hetek óta terjedő pletykák, amelyek szerint új autógyár épül Magyarországon. Erről már március közepén lehetett hallani, de azóta sem erősítette meg senki. Az viszont immáron hivatalos, hogy a kínai elnök a jövő héten Magyarországra érkezik, méghozzá nem is villámlátogatásra: május 8–10. között tartózkodik az országban. A legfrissebb – ám ugyancsak meg nem erősített – hírek szerint pedig Hszi Csin-pingnek nemcsak Budapesten lesz programja, hanem vidéken is, méghozzá Pécsett.
Egy nappal később viszont Joó István kormánybiztos közölte, a híresztelésekkel ellentétben semmilyen pozitív befektetői döntés nem született a Pécs melletti területek kapcsán. A HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, kormánybiztos a közösségi oldalán úgy fogalmazott: a magyar sajtóban álhírként terjedt el, hogy Hszi Csin-ping azért is jön Magyarországra a jövő héten, hogy itt-tartózkodásakor Pécsre látogasson, ahol egy új kínai autógyár építését jelenti majd be. Természetesen ha ilyen irányú pozitív döntés születik, azt a nyilvánosság elé tárják – fogalmazott a kormánybiztos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.