Sorozatban negyedszer végzett az első helyen a Magyar Suzuki Magyarországon 2019-ben, 25 766 regisztrált személygépkocsival 16,32 százalékos részesedést ért el a magyar személyautó-piacon – közölte a társaság pénteken.
A Suzuki tavaly 2,2 százalékkal növelte piaci részesedését az előző évhez képest.
Tavaly összesen 157 906 személyautót helyeztek forgalomba. A stagnáló európai piac mellett a magyar személygépkocsi piac 15,6 százalékkal bővült volumenben 2019-ben, ezen belül a Suzuki 33,55 százalékkal. A Suzuki 2019-es belföldi értékesítése meghaladta a válságot megelőző 2008-as év eredményét is.
A Suzuki közleménye szerint a 2015 óta Esztergomban gyártott és 2018 őszén megújult Vitara, amelyből már több mint félmilliót készítettek Magyarországon, 20,39 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV szabadidőautó-kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019. január 1-je és december 31-e között.
A teljes személyautó piac top 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású Suzuki SX4 S-CROSS. Az év végéig összesen 9246 kelt el ebből a modellből Magyarországon, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (42 680) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.
A két hazai modell gyártását 3200 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban.
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság közvetlenül 3200 főt foglalkoztat, illetve partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
A Magyar Suzuki 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, amelyek 95 százaléka Esztergomban készült.
A Magyar Suzuki nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt a 2017. évi 2,1 milliárd euró után. Ebből a belföldi árbevétel 280,4 millió eurót tett ki, 18,6 százalékkal bővült. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót, némileg elmaradva a 2017. évi 90,8 millió eurótól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.