Majd’ kétmilliárd forint áll rendelkezésre a dunakeszi vasúti rakodó terminál építésének előkészítésére egy új kormányrendelet szerint.
A beruházásra a gödi ipari-innováció fejlesztési terület kialakításával összefüggésben kerül sor, az előkészületek a következőket takarják: a fenntartási és üzemeltetési modell kidolgozása, a beruházási terv készítése, a tervezési program elkészítése, a költség- és időkalkuláció elkészítése, a beruházási alapokmány és program elfogadása, vázlatterv, jóváhagyási terv, valamint engedélyezési dokumentáció készítése és az engedélyeztetés lefolytatása. Az összesen 1,980 990 milliárdforint jövőre és 2024-ben áll rendelkezésre azzal, hogy az előkészítési fázisok műszaki tartalmát össze kell hangolni a 70-es és a 71-es vasútvonal fejlesztési terveivel. A munkával – amelybe be kell vonni a technológiai és ipari minisztert – legkésőbb 2024. december 31-ig végezni kell. Az említett forrásból 2023-ban 1,400 700 milliárd forintnak, egy évre rá 580 290 millió forintnak kell rendelkezésre állnia.
A dátumok és az összegek azért fontosak, mert a mostani kormányrendelet az e tárgyban született, tavaly júliusi kormányrendelet módosítása, amely az előkészítés végső határidejének még 2022. december 31-ét írta elő, viszont a mostanival azonos, 1,98 milliárd forintot rendeli a munkák mellé.
Ennek alapján – hacsak nem pörög majd fel a kivitelezés – a beruházás egy évvel később készül el a korábban elhatározottnál, viszont az előkészületeket költséghatékonyabban kell elvégezni, hiszen a tavaly július óta eltelt bő egy év alatt az infláció miatt számos költségelem megemelkedett.
A legfrissebb Magyar Közlöny számos más olyan, részben módosító határozatot tartalmaz, amelyek az ipari beruházások infrastruktúrájának kialakítását célozzák. Az említett gödi ipari-innovációs fejlesztési terület kialakításához a Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében egy 2020-as kormányrendeletben biztosított összegen felül további, legfeljebb 2,801 400 milliárd forint használható fel. A 2020-as kormányrendelet a park közlekedési infrastruktúrájának kialakításához 7,2 milliárd, a villamos energiával való ellátásához 22,5 milliárd, a víziközmű-rendszeréhez pedig 12 milliárd forintot rendelt. A mostani plusz pénzből a vasúthoz kapcsolódó fejlesztések 0,6 milliárdot vihetnek el, 2,2 milliárdot pedig a közúti projektek.
Pénz is hullik IváncsáraNemcsak a Fradi kiverésének, hanem a megyei közgyűlés döntésének is örülhet ma Iváncsa. |
Közúti infrastruktúrafejlesztés indul az ecseri iparterület fejlesztése érdekében, továbbá közúti és vasúti is az iváncsai ipari-innovációs fejlesztési terület kialakítása céljából. Az utóbbi munka során többek között meg kell teremteni a terület közúti kapcsolatát a pusztaszabolcsi vasúti átrakóval.
Az iváncsai közúti és vasúti fejlesztésekre együtt 84 132 245 100 forintnak kell rendelkezésre állnia.
Ebből 43,7 milliárd a közútra, 35,9 milliárd a vasútra menne el. A park átmeneti szennyvíztisztítására 847 383 600 forint használható fel. Teljes víziközmű rendszere a tavalyi kormányhatározat szerint 2021 és 2024 között összesen 35,868 milliárd forintba kerülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.