BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lesz átrakó Dunakeszin, csak kicsit később

Egy évet csúszhat a dunakeszi vasúti átrakó kialakítása egy rendeletmódosítás szerint, miután más infrastruktúra-projektek plusz forrást kaptak – a fókuszban az iváncsai ipari innovációs park kialakítása és az ecseri–gödöllői park bővítése.

Majd’ kétmilliárd forint áll rendelkezésre a dunakeszi vasúti rakodó terminál építésének előkészítésére egy új kormányrendelet szerint.

2022.09.12.tehervonatfoto:Kallus György/Világgazdaság, tehervonat, teher ,2022.09.12.tehervonatfoto:Kallus György/Világgazdaság
Majd’ kétmilliárd forintból épülhet meg a dunakeszi vasúti rakodó terminál. Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Annyi pénzt kell beosztani, amennyi tavaly is várható volt 

A beruházásra a gödi ipari-innováció fejlesztési terület kialakításával összefüggésben kerül sor, az előkészületek a következőket takarják: a fenntartási és üzemeltetési modell kidolgozása, a beruházási terv készítése, a tervezési program elkészítése, a költség- és időkalkuláció elkészítése, a beruházási alapokmány és program elfogadása, vázlatterv, jóváhagyási terv, valamint engedélyezési dokumentáció készítése és az engedélyeztetés lefolytatása. Az összesen 1,980 990 milliárdforint jövőre és 2024-ben áll rendelkezésre azzal, hogy az előkészítési fázisok műszaki tartalmát össze kell hangolni a 70-es és a 71-es vasútvonal fejlesztési terveivel. A munkával – amelybe be kell vonni a technológiai és ipari minisztert – legkésőbb 2024. december 31-ig végezni kell. Az említett forrásból 2023-ban 1,400 700 milliárd forintnak, egy évre rá 580 290 millió forintnak kell rendelkezésre állnia.  

A dátumok és az összegek azért fontosak, mert a mostani kormányrendelet az e tárgyban született, tavaly júliusi kormányrendelet módosítása, amely az előkészítés végső határidejének még 2022. december 31-ét írta elő, viszont a mostanival azonos, 1,98 milliárd forintot rendeli a munkák mellé. 

Ennek alapján – hacsak nem pörög majd fel a kivitelezés – a beruházás egy évvel később készül el a korábban elhatározottnál, viszont az előkészületeket költséghatékonyabban kell elvégezni, hiszen a tavaly július óta eltelt bő egy év alatt az infláció miatt számos költségelem megemelkedett.

 

Vasút és közút az ecseri fejlesztésekhez  

A legfrissebb Magyar Közlöny számos más olyan, részben módosító határozatot tartalmaz, amelyek az ipari beruházások infrastruktúrájának kialakítását célozzák. Az említett gödi ipari-innovációs fejlesztési terület kialakításához a Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében egy 2020-as kormányrendeletben biztosított összegen felül további, legfeljebb 2,801 400 milliárd forint használható fel. A 2020-as kormányrendelet a park közlekedési infrastruktúrájának kialakításához 7,2 milliárd, a villamos energiával való ellátásához 22,5 milliárd, a víziközmű-rendszeréhez pedig 12 milliárd forintot rendelt. A mostani plusz pénzből a vasúthoz kapcsolódó fejlesztések 0,6 milliárdot vihetnek el, 2,2 milliárdot pedig a közúti projektek.

Pénz is hullik Iváncsára

Nemcsak a Fradi kiverésének, hanem a megyei közgyűlés döntésének is örülhet ma Iváncsa.

Közúti infrastruktúrafejlesztés indul az ecseri iparterület fejlesztése érdekében, továbbá közúti és vasúti is az iváncsai ipari-innovációs fejlesztési terület kialakítása céljából. Az utóbbi munka során többek között meg kell teremteni a terület közúti kapcsolatát a pusztaszabolcsi vasúti átrakóval. 

Az iváncsai közúti és vasúti fejlesztésekre együtt 84 132 245 100 forintnak kell rendelkezésre állnia. 

Ebből 43,7 milliárd a közútra, 35,9 milliárd a vasútra menne el. A park átmeneti szennyvíztisztítására 847 383 600 forint használható fel. Teljes víziközmű rendszere a tavalyi kormányhatározat szerint 2021 és 2024 között összesen 35,868 milliárd forintba kerülne. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.