A kristálygömböt tartó, kék köpenyben lévő Jézust ábrázoló reneszánsz festményt sokáig nem a nagy mesternek, hanem valamely tanítványának vagy más kortársának tulajdonították, eredetiségét csak 2011-ben ismerte el a művészettörténész szakma. A 64,5 x 44,7 centiméteres kép
első ismert tulajdonosa I. Károly angol király volt, később a festmény eltűnt a szem elől.
A Salvator Mundi a reneszánsz festő fennmaradt húsz festménye közül az utolsó magántulajdonban lévő darab. A képet 1958-ban még mindössze 45 brit fontért vette meg egy amerikai gyűjtő a Sotheby's egy árverésén, és tavaly bocsátotta a műkincspiacra.
Az aukció után nem közölték a vásárló kilétét, csupán annyit, hogy telefonon tette meg ajánlatait a mintegy 20 percen át folyó ádáz licitharcban.
Később derült ki, hogy az abu-dzabi kulturális minisztérium felhatalmazta a szaúdi királyi család egy tagját, hogy a nevében licitáljon a műért.
A New Yorkban, a Christie’s tavaly november 15-i árverésén 450 millió dollárért eladott mű minden eddigi rekordot megdöntött. Sem árverésen, sem magántranzakcióban nem fizettek még egyetlen műtárgyért sem ennyi pénzt, a korábbi rekord 300 millió dollár volt.
A képet az Egyesült Arab Emírségeknek megvásárló kevéssé ismert szaúdi herceget, Bader bin Abdullah bin Farhan asz-Szaud június elején kulturális miniszterré nevezték ki hazájában.
Az Abu-Dzabi Louvre alapítása egyébként része annak a stratégiának, hogy az Emírségek függetleníteni akarja gazdaságát az olajtól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.