BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jönnek a reklámok a reklámmentességet a zászlajára tűző Netflixre

A világ legnépszerűbb streamingplatformja az idei első negyedévben 200 ezer felhasználót veszített, a menedzsment pedig további 2 millió távozó ügyfélre számít az idén.

Hatalmas változás jöhet a Netflix életében az első negyedéves kedvezőtlen eredmények után. A vállalat nemrég emelte meg szolgáltatásának árát, ma már 3500 forintot kell fizetni a streamingplatform tartalmaiért havonta. Úgy látszik, hogy a jelenlegi streamingháborúban ez az ár már kevésbé versenyképes, hiszen

az első negyedévben 200 ezerrel kevesebb előfizetője volt az oldalnak, a vállalat vezetése pedig további 2 millió ügyfél távozására számít az idén.

A cég gőzerővel dolgozik a romló eredmények megfordításán, amit az is jelez, hogy Reed Hastings, a vállalat társ-vezérigazgatója felvázolta a befektetőknek az olcsóbb, de reklámokkal megszórt Netflix koncepcióját – írta meg a Bloomberg.

Fotó: Robyn BECK / AFP

A Netflix a streamingszolgáltatások pionírja, és jelenleg is a legnépszerűbb platform a maga 222 millió előfizetőjével. A vállalat ügyfélkörének növekedése azonban megállt, illetve a

bevételei is csak 9,8 százalékkal nőttek, ami elmarad a Wall Street elemzőinek prognózisától.

A cég becslései szerint legalább 100 millióan úgy használják a szolgáltatást, hogy nem fizetnek érte. Ez ellen lép fel a cég a password sharing felszámolásával.

A reklámok megjelenése hatalmas fordulat a Netflix esetében, hiszen a cég eddig a reklámmentesség zászlóshajója volt.

Azok, akik ismernek, tudják, hogy ellenzem a reklámokat, és az előfizetéses rendszer egyszerűségében hiszek

– mondta a cég egyik társalapítója és jelenlegi társ-vezérigazgatója, Reed Hastings. Hozzátette, hogy a vállalat a következő egy-két évben a hirdetésekkel támogatott szolgáltatás létrehozásán fog dolgozni.

Viszont még ennél is jobban hiszek a fogyasztói igényekben, vagyis meg kell adni a lehetőséget, hogy az emberek az olcsóbb elfizetéseket válasszák, ha nem zavarják őket a reklámok.

A Yahoo Finance arról ír, hogy a vállalat rossz eredménye mögött nemcsak a szolgáltatások közötti verseny húzódik meg, hanem az orosz–ukrán háború is rengeteg előfizető elvesztésével járt.

Oroszországból és Ukrajnából együtt nagyjából 700 ezer ügyfelet veszíthetett a Netflix az idén.

A háború miatt elvesztett előfizetőket kompenzálta ugyan, hogy az ázsiai piacokon növekedni tudott az előfizetők száma, de az Amerikában és Európában csökkenő érdeklődést már nem tudta pozitívba fordítani ez a hatás. Ezekkel együtt jött össze a 200 ezerrel kevesebb előfizető az idei első három hónapban.

Nem a Netflix az első streamingplatform, amely reklámokkal bővített szolgáltatással rukkolt elő.

Az Amazon 2019-ben indította el az IMDb Freedive névre keresztelt ingyenes film- és televíziós streamingszolgáltatását, amely a reklámbevételekből tartotta fenn magát.

Ezt a szolgáltatást azóta Amazon Freeveere nevezték át, de a konstrukciója ugyanaz maradt. Erről ebben a cikkünkben írtunk korábban:

Jön az Amazon ingyenes tévéje, a Freevee

Átnevezi az ingyenes streaming-tévészolgáltatását az Amazon, az IMDb TV a már a jövő hónaptól Amazon Freevee néven lesz elérhető.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.