Tom Cruise új Top Gun: Maverick című filmjének sikere a bizonyíték, hogy Hollywoodnak nincs szüksége Kínára ahhoz, hogy pénzügyileg sikeres legyen egy film. Pedig nem csupán a kínai befektető hátrált ki a film mögül, de még a mozikban sem játsszák, mivel szerintük a Paramount Pictures 170 millió dollárból készült alkotása túlságosan jó színben tünteti fel az Egyesült Államok hadseregét – írja a Washington Post.
A cikk, amelyet a Post munkatársa, Sonny Bunch írt, azt állítja, hogy a film közelmúltbeli kasszasikerei mérföldkövek Hollywood és Kína kapcsolatában.
Itt az ideje, hogy az amerikai stúdiók újragondolják prioritásaikat, és kevésbé támaszkodjanak a kínai cenzorokra, valamint a mozilátogatókra– írta Bunch, majd hozzátette, hogy a „Top Gun” is sláger lett anélkül, hogy egyetlen fillért is kerestek volna vele Kínában.
Csak az első négy nyitónapon 300 millió dolláros bevételt hozott a film világszerte, a főszereplő Tom Cruise ezzel pályafutása egyik legsikeresebb filmbemutatóján van túl.
Eredetileg a kínai Tencent, a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata állt be támogatóként a film mellé 2019-ben, a stúdió így mindent megtett, hogy senkit se sértsenek meg a filmmel, még a sztár első részben látható ikonikus kabátját is megváltoztatták, lekerült róla Japán és Tajvan zászlaja. Azonban miután kihátrált a kínai finanszírozó, a zászlók visszakerültek.
Miután visszavonták a kínai finanszírozást és a mozikból is kitiltották a filmet, valaki úgy döntött, hogy így nem éri meg a módosítás, és eltüntette a Mav kabátját ért vandalizmus nyomait. Amellett, hogy így sokkal esztétikusabb, az amerikaiak szívét is elnyerte, akik már belefáradtak, hogy kasszasikereiket elrontják a kínai cenzorok.
Bunch azt is megjegyzi, hogy a Marvel Doctor Strange az őrület multiverzumában film, amelyet szintén nem vetíthettek Kínában, közel 900 millió dollár bevételt hozott világszerte.
Kezdjük látni, hogyan is nézhet ki a Kína utáni Hollywood: nem annyira más, inkább sokkal függetlenebb - írta Bunch, ami persze nem azt jelenti, hogy a kínai jegypénztárak ne töltenének be fiskális szerepet Amerika álomgyárában. A Universal például nagyon is izgatott, hogy végre sikerült megegyezniük a legújabb "Jurassic World" bemutató dátumában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.