A világ egyik legforgalmasabb repülőterének első embere szerint az elmúlt hetekben a repülőtereken tapasztalható problémák és fennakadások akár 18 hónapig is eltarthatnak – írta meg a Business Insider.
A helyzet nem fog gyorsan megoldódni
– nyilatkozta a Heathrow repülőtér vezérigazgatója, John Holland-Kaye.
Hozzátette, hogy a légitársaságoknak még mindig sok alkalmazottat kellene felvenniük, hogy kezelni tudják az utazás iránti kereslet növekedését. Nagy a veszélye annak, hogy a Heathrow által bevezetett napi utaslimit jövő nyárig fennmaradhat.
Nagyon is elképzelhető, hogy lesz még egy nyarunk, amikor a felső határ még mindig érvényben van. A jelenlegi helyzet akár 12-18 hónapig is fennállhat, és nemcsak a Heathrow-n
– mondta Holland-Kaye.
Legutóbb Frankfurtban csúcsosodtak ki a problémák, sztrájk miatt a Lufthansa csaknem ezer járatát törölték.
A járattörlések, elveszett poggyászok és a hosszú várakozási idők a légi közlekedési ágazat és az utasok rémálmai. Az iparág még a pandémia alatti elbocsátási hullámból lábadozik, miközben a kereslet már a világjárvány előtti szinten ugrott vissza.
Hogy megbirkózzon a káosszal, a Heathrow július 12-én 100 ezer utasban határozta meg az induló utasok napi felső határát.
A reptér első embere kiemelte, hogy a légitársaságok felelősek a földi személyzet – például a poggyászkezelők, a légihíd-kezelők és a check-inek feldolgozásához szükséges személyzet – alkalmazásáért.
A koronavírus-járvány előtt a Heathrow évekig Európa legforgalmasabb repülőtere volt, évente mintegy 80 millió utas vette igénybe a szolgáltatásait. A repülőtér júniusi befektetői jelentésében úgy számolt, hogy az idén 54,4 millió utasuk lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.