A fiatal felnőttek az Egyesült Királyságban több időt töltenek a TikTok közösségi oldalon való görgetéssel, mint televíziónézéssel – derül ki a brit médiahatóság (Ofcom) jelentéséből. Ez rávilágít arra, hogy a médiaszokások terén generációs szakadék keletkezett.
Az Ofcom fogyasztási trendekről készített éves felmérésében megállapította, hogy a 16 és 24 év közöttiek átlagosan napi 53 percet töltenek hagyományos televíziós műsorok nézésével, ami csupán harmada a tíz évvel ezelőtti szintnek.
Ezzel szemben a 65 év felettiek naponta közel hat órát néztek televíziót, ez 2011-hez képest néhány százalékos emelkedés.
Bár a közszolgálati műsorszolgáltatók, köztük a BBC, az ITV és a Channel 4 jó hírnévnek örvendenek a fiatal felnőttek körében is, heti elérésük folyamatosan csökken a korcsoportban. 2021-ben például a 16–24 évesek kevesebb mint fele nézett hetente legalább 15 perc közszolgálati csatornát.
Ha a 16–24 éves korosztály néznivalót keres, akkor 90 százalékuk először a streamingszolgáltatók kínálatát böngészi át. Ezzel szemben az 55–64 évesek 59 százaléka, míg a 65 év felettiek 76 százaléka még mindig a tévécsatornákhoz fordul először unaloműzés céljából.
A tanulmány szerint a 16 és 24 év közöttiek csak a TikTokon naponta 57 percet töltenek. Ez hosszabb, mint az az 53 perc, amelyet a korosztály televíziós műsorok nézésével tölt.
A streamingszolgáltatásokat használó háztartások száma az évek óta tartó erőteljes növekedés után 2021-ben lassulni kezdett, majd idén tavasszal csökkenni kezdett. Az infláció nyomást gyakorol a háztartások költségvetésére, így a legalább egy streamingszolgáltatásra előfizetők száma több mint 350 ezerrel csökkent, 19,2 millióra.
A lemondások azonban nem jelentik azt, hogy a platformok végleg elvesztették ügyfeleiket. Az Ofcom által az év elején végzett felmérés szerint az feliratkozók majdnem háromnegyede (73 százalék) úgy nyilatkozott, hogy később újra elő fog fizetni. Mindez tükrözi azt a rugalmasságot, amely lehetővé teszi az előfizetőknek, hogy a műsorok, az igények vagy a körülmények változásától függően fel- és leiratkozhassanak.
Az is kiderült, hogy a háztartások mintegy egyötöde (5,2 millió) a három legnépszerűbb streamingplatformra (Netflix, Amazon Prime Video és Disney+) egyszerre előfizetett. Erre évi 300 fontot költenek.
Sovány vigasz, hogy az emberek 82 százaléka használta az elmúlt fél évben valamelyik közszolgálati csatorna online szolgáltatását. Például a BBC iPlayerrel minden korcsoportban magas az elégedettség, összességében a felhasználók 81 százaléka mondta, hogy megfelelőnek tartja a szolgáltatást.
A streamingszolgáltatások és a közösségi média gyorsabb térhódítása a fiatalok körében egyre nagyobb kihívás elé állítja a műsorszolgáltatókat, akik próbálnak megbirkózni a gazdasági lassulással és kielégíteni a hűséges idősebb nézőiket. Eközben az előfizetéses streamingszolgáltatások, például a Netflix és a Disney Plus, valamint a közösségi platformok, a YouTube és a TikTok elérhetősége az elmúlt tíz évben dinamikusan nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.