Előnyt élvezhetnek a vasúti szénszállítmányok a személyszállítással szemben, ahogyan Európa egyik legnagyobb gazdasága energiahiánnyal küszködik. Pedig az esetek többségében elsőbbséget élvez a személyszállítás, és ehhez igazodnak a menetrendek is, így ha átvariálják őket, káosz alakulhat ki a nyugati országban – írja a Bloomberg egy javaslattervezetre hivatkozva.
Németország történelmi energiaválsággal néz szembe, amely már felpörgette az inflációt és a recesszió szélére sodorta az országot.
Az energiaköltségek emelkedése miatt 40 éves csúcs közelében maradt az infláció júliusban is, 2021 júliusához képest 7,5 százalékos növekedést mutatott, míg az energiaáraknál 38 százalékos ugrást regisztráltak az előző év azonos időszakához képest.
A dráguláshoz nagymértékben hozzájárult, hogy Oroszország drasztikusan csökkentette a földgázszállítást a kulcsfontosságú Északi Áramlat vezetéken keresztül az ukrajnai háború közepette, a nyugati szankciók megtorlásaként. A hőség és a csapadékhiány pedig akadályozta az üzemanyagok szállítását Európa fő folyóin.
Egész Európát megbénítja az aszály, milliárdoktól eshet el a régióVálságos állapotban van a Duna és a Rajna, portengerbe fulladhat az EU klímaváltozás elleni küzdelme. |
A Welt am Sonntag jelentése szerint a tervezetet valószínűleg azonnal elfogadják, mivel egyre nagyobb a nyomás a kormányon, hogy felgyorsítsák a vasúti fűtőanyag-szállítást. Németország a tervek szerint a visszanyitott szénerőművekre támaszkodna, hogy pótolják az orosz hiányt, azonban szén nélkül meghiúsulhat az átállás, és hűvös hónapokra készülhetnek a németek.
Szénre cserélné a gázt Németország, azonban nem lesz egyszerű dolgaMunkaerőhiány és súlyos aszály hátráltatja a terveket. |
Annak érdekében, hogy diverzifikálják az ellátást, Olaf Scholz német kancellár vasárnap Kanadába indult energiaügyi tárgyalásokra. Megérkezésekor méltatta Kanadát, amelyet Németország egyik legközelebbi, EU-n kívüli barátjának nevezett, és azt mondta, hogy Oroszországhoz hasonló természeti erőforrásokban gazdag ország, ahol megbízható a demokrácia.
A megbeszélések középpontjában a cseppfolyósítottföldgáz (LNG)-ellátás lehet,
bár még nem világos, hogy ki tudják-e elégíteni Németország rövid távú szükségleteit. Kanadának jelenleg nincs exportra alkalmas LNG-terminálja, és az új létesítmények építése évekbe telhet.
Mivel a nyugat-európai ország 2035-ig teljesen felszámolná a fosszilis tüzelőanyagok használatát, így várhatóan inkább hosszabb távú megállapodást írnak alá megújuló energiákról,
például a zöldhidrogénnel kapcsolatos szorosabb együttműködésről. Jelenleg Kanada hidrogénüzem építését tervezi Új-Fundland szigetén, amely szélenergiát használna az üzemanyag előállításához – teszi hozzá a Globe & Mail.
Emellett Németország szívesen beszerezne Kanadában elérhető ásványokat – nikkelt, kobaltot, lítiumot és grafitot –, amelyek elengedhetetlenek az elektromos járművek akkumulátoraihoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.