Mérséklődött júliusban a nagykereskedelmi árak növekedési üteme Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői jelentése szerint.
A nagykereskedelmi eladási árak júliusban 19,5 százalékkal voltak magasabbak, mint 2021 júliusában. Az éves összehasonlításban mért növekedés így már a harmadik egymást követő hónapban gyengült enyhe mértékben. 2022 júniusában a változás 21,2 százalék, májusban 22,9 százalék volt.
Havi bázison a nagykereskedelmi árak 2020 októbere óta először csökkentek júliusban, a júniusihoz képest 0,4 százalékkal. Júniusban 0,1 százalékos volt a havi növekedés, májusban pedig 1,0 százalékos.
A 2015-ös árszintet 100-nak tekintve az idén júliusban 136,3 ponton állt a nagykereskedelmi árindex.
A nagykereskedelmi árak éves bázison mért júliusi magas növekedése továbbra is számos nyersanyag és köztes termék meredeken emelkedő árának tudható be. Az előző év azonos hónapjához képest júliusban a legnagyobb hatású a kőolajtermékek nagykereskedelmi árának 53,3 százalékos emelkedése volt.
Az előző évhez képest különösen nagy áremelkedés volt tapasztalható a szilárd tüzelőanyagok (92,9 százalék) és a vegyipari termékek (41,3 százalék) nagykereskedelmében.
A tej, tejtermékek, tojás, étkezési olajok és zsírok ára 38,7 százalékkal ment fel, a gabona, nyers dohány, vetőmagok és takarmányok ára pedig 33,4 százalékkal. Az ércek, fémek és fémalapú termékek nagykereskedelmi ára 14,9 százalékkal nőtt éves bázison.
Az előző havihoz képest júliusban az árak szintén a szilárd tüzelőanyagok esetében emelkedtek a legnagyobb mértékben, 10,2 százalékkal, a tej, tejtermékek, tojás, étkezési olajok és zsírok nagykereskedelmi ára 2,6 százalékkal nőtt.
Ezzel szemben a gabonafélék, a nyers dohány, a vetőmagok és az állati takarmányok szezonális tényezők miatt jóval olcsóbbak lettek, 8,4 százalékkal.
Az ércek, fémek és fémalapú termékek nagykereskedelmi ára 4,9 százalékkal csökkent. A vas- és acélhulladék ára már egymás után harmadik hónapja ment lejjebb, júliusban 11,8 százalékkal a júniusihoz képest. A kőolajtermékek nagykereskedelmi ára 1,1 százalékkal csökkent havi bázison.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.