Nemrég azt néztük meg, hogy egy alapvetően kiskereskedelmi cég fő tulajdonosa hogy lehet a világ második leggazdagabb embere. Nos, cége, a főként luxusmárkákkal foglalkozó LVMH szép növekedést mutatott az elmúlt években, feljutott a világ 20 legnagyobb tőzsdei vállalata közé. Ha az ékszerszektort nézzük, ott is az LVMH a legnagyobb szereplő, azonban most utánajárunk, hogy a kifejezetten az ékszerpiacra koncentráló tőzsdei cégek hogy teljesítenek.
A szektorban a legnagyobb cég az itthon is üzletekkel rendelkező dán Pandora, melynek piaci kapitalizációja nagyjából 39 milliárd dollár, és elsődleges piaca a koppenhágai tőzsde. A cég 2700 üzlettel rendelkezik világszerte, emellett 4000 más kiskereskedelmi bolt is árusítja termékeit. A cég igen ügyes marketingkampánnyal elérte, hogy a legismertebb márkanév lett az iparágban: a menedzsment szerint minden harmadik márkaneves Google-ékszerkeresésben a Pandora neve szerepel. A társaság árbevétele már jócskán túllépte a járvány előtti csúcsot, az árfolyam a járvány eleji 240 dán koronás mélypontról tavaly 900 koronáig emelkedett, onnan azonban mostanra visszatért 410 korona környékére. Érdekesség, hogy egy óriási rali már korábban is lezajlott a papírban 2010 és 2016 között,
akkor 50-ről közel 1000 koronáig szárnyalt.
A következő részvény amerikai, a Signet Jewelers, 3 milliárd dollárt közelítő tőzsdei kapitalizációval. A cégnek 3000 üzlete van, azonban különböző márkanevek alatt, amelyek messze nem olyan felkapottak, mint a Pandora, így a cég eredménye jobban ki van téve a gazdasági ciklusoknak. A járvány első szakaszában erős is volt a visszaesés, azóta azonban már új csúcsra kerültek az eladások, a részvény árfolyamában viszont igen nagy volt a mozgás: a 2016-ban még 100 dollár fölött is forgó papír a járvány elején jelentkező tőzsdei pánikban 7 dollárig esett, tavaly ősszel azonban már újra 100 dollár fölött járt, ahonnan mostanra 50 dollárra esett vissza. Így ha valaki belevett a pánikzuhanásba, és nem adta el eddig a papírt, még mindig igen szép hozamot tudhat magáénak.
A harmadik cég, amelyet érdemes megemlíteni, a Movado, egy régi, patinás cég, melyet Svájcban alapítottak még a 19. században, de ma már Amerikában van a központja. A cég elsősorban luxusóráiról híres, többek között a Lacoste és a Hugo Boss márkának gyárt és értékesít. Manapság persze nem kis kihívás az iparág, hisz a mobiltelefonok korában sokan abbahagyták a karóraviselést, bár a luxusmárkákat ez kevésbé érinti, ráadásul a Movado lépést tartva a fejlődéssel, belépett az okosórák piacára, ezen belül szinte megteremtve a luxusszegmenst.
A cégnél, hasonlóan a szektortársakhoz, a járvány eleji visszaesést jókora fellendülés követte, ami a részvény árában is hatalmas ugrást hozott. A 2018-as csaknem 50 dolláros árról 10 alá esett a papír, majd tavaly ősszel már ismét 50 volt, és mostanra 30 dollárra esett vissza. Érdekesség, hogy fundamentálisan a részvény alacsonyan árazott: mindössze 7-es P/E (a részvényár és az egy részvényre jutó eredmény hányadosa), ami még nem növekvő cégnél is alacsony érték, ha pedig folytatódik az eredménynövekedés,
akár számottevő ugrás is lehet újra az árfolyamban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.