A második negyedévben a Netflix csaknem egymillió előfizetőt vesztett, táplálva a streaming üzleti modelljével kapcsolatos befektetői félelmeket, azonban a szegmens az egyik legnagyobb szolgáltató gyengélkedése ellenére is erős, hiszen a platformokat egyre többen nézik.
Az adatok szerint 2021-ben világszerte 1,2 milliárdan fizettek elő különböző streamingszolgáltatásokra.
Az előrejelzések szerint ez a szám a következő hat évben több mint 400 millióval növekszik. Magyarországon is egyre népszerűbbek a szolgáltatások, főleg, hogy sok közülük magyar szinkront is kínál a filmjeihez.
A streamingszolgáltatók általában nem árulnak el adatokat a nézettségükről, és többnyire csak a saját bemondásukra támaszkodhatunk, bár az valóban árulkodó, ha a terhelést nem bíró szerverek miatt lefagynak honlapok. Az Amazon szerint a Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi című sorozat debütálása világszerte több mint 25 millió nézőt ültetett a képernyők elé, a megtekintések száma azóta csak tovább nőtt.
A széria J. R. R. Tolkien A Gyűrűk Ura című regényének függelékei, valamint az A szilmarilok, a Befejezetlen regék és a Középfölde története című regény alapján készül. A hatalom gyűrűi minden idők legdrágább sorozata, csak az első évadára 465 millió dollárt költöttek.
Szintén nagyot ment a Sárkányok házának (House of the Dragon) második epizódja az HBO MAX-on, amelyet egy nap alatt több mint tízmillióan néztek meg.
Más adatok sem támasztják alá, hogy a streaming gyengülne: júliusban először történt meg, hogy az amerikaiak a tévénézésre szánt idejükből többet töltöttek a Netflix, a YouTube, a Disney+, az HBO Max és társaik streamingszolgáltatásait követve, mint kábeltévézéssel. Júliusban a streaming a teljes amerikai tévénézési idő 34,8 százalékát tette ki, míg a kábeltévé csak 34,4-et.
Az egy évvel korábbihoz képest 22,6 százalékkal nőtt a streaminggel töltött idő, a legnépszerűbbnek a Netflix bizonyult.
A brit adatok is azt mutatják, hogy megállíthatatlanul nő a fiatalok körében a platformok népszerűsége, az idősek ugyan még mindig előnyben részesítik a televíziót, de a brit fiatalok elsöprő többsége a streamingszolgáltatók kínálatát böngészi át, ha filmet vagy sorozatot akar nézni. Bár a cégek áremelésre készülnek, a vállalatvezetők szerint a lemorzsolódó előfizetők száma még a magasabb árak mellett sem fog növekedni.
A szegmenst 220 millió előfizetővel a Netflix vezeti, az Amazon Prime Video követi 200 milliós bázissal. A harmadik helyen a több mint 150 millió felhasználóval büszkélkedő Disney+ található.
A 2007-ben elindult, több mint 46 millió feliratkozóval büszkélkedő, elsősorban akciófilmekre, krimikre és vígjátékokra koncentráló Hulu kétharmadát a Walt Disney birtokolja, valamint 80 százalékban a cég tulajdona a 22 millió előfizetővel rendelkező ESPN+ platform is.
A Disney igazgatója, Bob Chapek nemrég arról beszélt, hogy egyesítené a három platformot, ami a fúzió után kiütné a Netflixet az első helyről. Azonban a lépéshez a vállalatnak meg kell szereznie a Hulu egyharmadát, amit jelenleg a Comcast birtokol.
Érdekes adalék, hogy egyre terjeszkednek az ázsiai gyártók is, a Tencent Video 124 millió előfizetővel rendelkezik, míg a kínai Google, a Baidu platformja (iQIYI) 101 milliós bázissal büszkélkedhet. Az Alibaba birtokolta Youku pedig 90 millió feliratkozót tudhat magáénak.
Aztán ott vannak a 100 milliós bázis alatti szolgáltatók, például az Apple TV+, a Discovery+, az HBO MAX, de vannak csak egy-egy országban elérhető szolgáltatások is, például az ausztrál Binge vagy éppen az indiai Aha.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.