Újabb áremelésre készül a Disney+ Amerikában, és a Business Insider szerint akkor sem lehet majd meglepődni, ha a többi streamingszolgáltató is követi a példáját. Az áremelés várhatóan később az összes többi országban is megjelenik majd.
Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója kedden a média- és technológiai vezetők Goldman Sachs által szervezett találkozóján azt mondta, a streamingszolgáltatások alulárazottak.
A Disney+ bevezető áron való elindítása elég abszurd volt
– vélekedett.
Egyesítené a Disney+, az ESPN+ és a Hulu szolgáltatásait a Disney vezetőjeA három platform összeolvadása után a Disney+ megközelítené a Netflix 220 milliós bázisát. |
Chapek azt mondta, a Disney+ 2019-es indulása óta a vállalat olyan sokat fektetett a tartalomfejlesztésbe, hogy az árak akár nagyobb mértékű emelése sem változtathat a szolgáltatás értékén a fogyasztók számára. Szerinte a lemorzsolódás – a szolgáltatást lemondó előfizetők száma – valószínűleg még a magasabb árak mellett sem fog növekedni.
Augusztusban a Disney bejelentette, hogy közel 40 százalékkal emeli a havi 7,99 dolláros előfizetési díjat. Januárban a Netflix is közölte, hogy módosítani fogja a tarifáit, és a The Verge szerint március vége óta a szolgáltató folyamatosan emeli az árakat a már meglévő előfizetők számára.
Nem Chapek az egyetlen médiavezető, aki a drágítást szorgalmazza.
A Discovery pénzügyi igazgatója, Gunnar Wiedenfels, aki szintén felszólalt a keddi összejövetelen, azt mondta, a vállalat két legnépszerűbb streamingszolgáltatása alapvetően alulárazott. Az HBO Max reklámmentes változata havi 14,99 dollár, reklámokkal 9,99 dollár, míg a Discovery+ havi 6,99 dollár reklámok nélkül és 4,99 dollár reklámokkal.
Wiedenfels azt mondta, lehet, hogy a vállalat megemeli az árakat, amint 2023 közepén elindítja az HBO Maxot és a Discovery+-t egyesítő streamingszolgáltatását. A pontos számokról azonban nem kívánt nyilatkozni. Azt viszont elárulta, hogy az új szolgáltatásnak is lesznek árkategóriái a hirdetések számától függően. Wiedenfels állítása szerint a vállalat általában több pénzt keres azon az előfizetőn, aki reklámokkal együtt fizet a streamingszolgáltatásért, mint azon, aki anélkül. De természetesen arra is felkészültek – mondta –, hogy a vállalat elveszít néhány előfizetőt, amint az új streamingszolgáltatás piacra kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.