Az online vásárlások novemberben és decemberben 2,5 százalékkal, 209,7 milliárd dollárra nőnek az Egyesült Államokban az Adobe Analytics hétfőn kiadott előrejelzése szerint. Ez messze elmarad a tavalyi 8,6 százalékos emelkedéstől, és a leglassúbb ütem lesz 2015 óta, a fogyasztók ugyanis egyre inkább érzik a négy évtizede a legmagasabb, 8 százalék fölötti inflációnak és a jegybank szerepét betöltő Federal Reserve agresszív kamatemeléseinek a hatását, és kénytelenek visszafogni a nem alapvető fogyasztási cikkek vásárlását.
Ez újabb jele annak, hogy borús lesz az ünnepi szezon. A hírrel kapcsolatban a Reuters emlékeztetett: a FedEx is arra számít, hogy kevesebb csomagot szállít majd, és szeptemberben a Mastercard jelentése szintén az ünnepi vásárlások lassulását prognosztizálta. „Ez gyökeresen más év, mint amelyet a múltban láttunk, a koronavírus-járvány alatti ingadozásokat is beleértve” – mondta Taylor Schreiner, az Adobe Digital Insights vezető igazgatója.
Ahogy az olyan alapvető dolgok, mint az élelmiszer és a benzin ára emelkedik, a fogyasztók úgy válnak sokkal ártudatosabbá, így a szezon során kivárják a kedvezményeket – tette hozzá.
Pedig az olyan cégek, mint az Amazon, a Target, a Walmart és a Best Buy, máris megkezdték a leárazásokat, hogy felpörgessék a keresletet, és megszabaduljanak a meglévő árukészletektől. Az Adobe előrejelzése szerint az ünnepi szezon előtt még kedvezményesebb akciókra kényszerülnek, az elektronikai cikkeket például 27 százalékkal olcsóbban kínálhatják a tavalyi 8 százalékoshoz képest.
Ennek ellenére a Black Friday alatti kereslet csupán egy százalékkal nő majd, a hálaadás napi pedig ugyanennyivel csökken a jelentés szerint.
Az Adobe az előrejelzéseit több mint ezermilliárd internetes kiskereskedelmi oldalon tett látogatás és megvalósult tranzakció alapján készíti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.