Az amerikai United Airlines Holdings Inc. légitársaság 100 darab 787-es Dreamliner megvásárlásáról állapodott meg a Boeinggal egy több milliárd dolláros, akár 300 új repülőgépre szóló megrendelés részeként, megújítva a légitársaság flottáját az utóbbi évek egyik legnagyobb ágazati üzletével – írta a Bloomberg.
A United a széles törzsű 787-esek mellett további 56 Boeing 737 Maxot és 44 keskenyebb modellt is megrendelt, ezeket a gyártó várhatóan 2024 és 2028 között szállítja le. A nagyszabású üzlet alig 18 hónappal azután jött létre, hogy a légitársaság leadta története legnagyobb „egyfolyosós” repülőgép-rendelését, az új Boeing-vásárlással együtt pedig ez biztosítja, hogy a vállalatnak a következő években folyamatos lesz az utánpótlása új gépekből.
Az elmúlt időszakban az új repülőgépek gyártása lelassult, a légitársaságoknak egyre nehezebb új modelleket beszerezniük. A mostani beszerzéssel a United igyekszik megerősíteni flottáját, kihasználni a kereslet fellendülését a világjárvány után.
A légitársaság kedden bejelentette, hogy a következő évtizedben mintegy 700 új, keskeny és széles törzsű repülőgéppel számol, eszerint jövőre átlagosan heti két, 2024-ben pedig több mint heti három gépet vezet be a flottájába.
Az új modellek nemcsak a piaci igények várható növekedése szempontjából fontosak, hanem a könnyebb felépítés miatt gyorsabbak, kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, és ezáltal környezetkímélőbbek is.
A megállapodás a Boeingnak is kedvező, ugyanis ezzel felgyorsíthatják a 787-esek gyártási ütemét, és végre kilábalhatnak a szállítások hosszú leállásából. Legfőbb riválisával, az Airbusszal is folynak a tárgyalások, hogy a United óriási rendelését teljesíteni tudják.
Bár hatalmas megrendelésről van szó, nem ez a legnagyobb az elmúlt időszakban.
A nemrég privatizált India Airlines pár napja egy történelmi, csaknem 500 utasszállítót tartalmazó megrendeléssel bővítené a flottáját, amelyet a Boeing és az Airbus szállítana le.
Az akár 100 milliárd dollárt is érő üzlet nagy megkönnyebbülést jelent a két repülőgépgyártónak, ugyanis az évek óta veszteséges vállalatoknak a kínai Comac 919-es átadásával új versenytárssal is számolniuk kell a jövőben.
Az amerikai és az európai gyártók, valamint a légitársaságok is veszélybe kerültek az ágazat felborulásával, a koronavírus-járvány után egyre több ázsiai vállalat tör be mindkét piacra. Bár az oroszok gyakorlatilag kiestek a szektorból, az Air India többmilliárdos adósságban úszik, Kínát pedig egy újabb fertőzési hullám fenyegeti, stabil bővítések és megrendelések nélkül a nyugati cégek könnyen elveszíthetik az előnyüket, ha nem figyelnek a riválisokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.