Miután a tavalyi szállítások elmaradtak a várakozásoktól, a Tesla a múlt héten Kínában csökkentette az árait, amit aztán magyar idő szerint péntek hajnalban az Egyesült Államokban és több európai országban is leárazás követett.
Az amerikai leárazások a Model 3 és a Model Y esetén 6 és 20 százalék között mozogtak, ami nem tartalmazza a tavaly elfogadott klímacsomag keretében nyújtott 7500 dolláros állami támogatást. A cég felső kategóriás járművei, a Model X és a Model S is olcsóbbak lettek a tengerentúlon.
A kereslet elapadását Európában is karácsonyt követő akciókkal kívánja orvosolni Elon Musk cége, a legnagyobb forgalmat adó Model 3 és Model Y ára az extrák függvényében 1 és 17 százalékkal csökkent. A Tesla Ausztriában, Svájcban és Franciaországban is hasonló lépéseket tett. Magyarországon a Model 3 ára 2-3 millió, a Model Y ára pedig több mint 5 millió forinttal is csökkent az e-cars.hu információi szerint.
A leértékelés és az idén életbe lépő állami támogatás együttesének hatására az amerikaiak számára 31 százalékkal lett olcsóbb a nagy hatótávolságú Model Y. Az árcsökkenésre azért is szükség volt, hogy az ötüléses Model Y is jogosulttá váljon a támogatásra, és a leértékelés eredményeként a nagy hatótávolságú változatra már elérhető a kedvezmény.
A vállalat összes nagy piacát érintő árcsökkentés alapvető változást jelez a cég stratégiájában,
amely korábban a kereslet utolérésével küzdött. Azonban a legfrissebb amerikai adatok már a készletek felgyűlésére utaltak, miközben a használt Teslák is egyre olcsóbban keltek el – írja a Reuters.
Ez az első komoly intézkedés a cég részéről, miután a kínai és ázsiai működés élén álló Tom Zhu az amerikai termelés és forgalmazás felügyeletére is megbízást kapott. A múlt heti kínai leárazás mértéke a Model 3 és Y esetén 13–24 százalék volt szeptemberhez képest.
Elemzők a kínai intézkedés kapcsán a kereslet élénkülését prognosztizálták, amely a helyi vetélytársakra – mint a piacvezető BYD – is nyomást helyezhet, ám árverseny kialakulásához is vezethet a legnagyobb villanyautó-piacon. Hasonló a helyzet Európában, noha a múlt hónapban a legkeresettebb elektromos autó Németországban még a Tesla Model 3 volt, és Model Y volt a második helyen, ám a Volkswagen már ott lohol az amerikai cég nyakában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.