A megélhetési költségek emelkedésével és a reálbérek csökkenésével a britek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a termékeket gazdaságosabb módon szerezzék be. Az elmúlt hónapokban a diszkontláncok – mint a német Aldi vagy Lidl – egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak le az Egyesült Királyságban.
Ennek legfrissebb bizonyítéka az Aldi keddi beszámolója, amely szerint
összességében 26 százalékkal nőtt a decemberi értékesítésük az egy évvel korábbihoz képest, elérve az 1400 milliárd fontot.
A forgalombővülés két fő tényezőnek tudható be: egyrészt új üzleteket nyitott az országban, másrészt a britek tömegesen az olcsóbb, akciós és saját márkás termékek vásárlására álltak át, így csökkentve az infláció miatt megnövekedett megélhetési költségeiket.
A forgalom meghatározó részét a friss húsok adták, ezen belül a szárnyasok és a sertéshús értékesítése több mint 28 százalékkal emelkedett. A hűtött desszertek eladása közel 30, a friss sajtoké pedig 50 százalékkal ugrott meg, míg a csipszek és a diófélék értékesítése több mint 40 százalékkal nőtt.
A britek árérzékenyebbé válásából profitáló Aldi vezérigazgatója, Giles Hurley, meglovagolva a fokozott fogyasztói érdeklődést merész ígéretet tett:
Az idén az Aldi fogja kínálni az Egyesült Királyság legalacsonyabb élelmiszerárait, bármi történjen is
– hangoztatta. A szektor havi összesített adatai szerint a német Aldi és Lidl a leggyorsabban növekvő brit diszkontláncok. Az Aldi csoport 990 boltjával a negyedik legnagyobb diszkontlánc az Egyesült Királyságban, és a kiskereskedelmi piac 9,3 százalékát fedi le – írta a Reuters.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.