BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Nem törődnek a vásárlókkal, csak a profitot nézik” – elfogyott a türelem a kereskedőkkel szemben

Harmadával drágultak Nagy-Britanniában az élelmiszerek, és egyre többen érzik úgy, hogy a kereskedők csupán kihasználják a helyzetüket, és kizárólag a bevétel maximalizálására törekednek.

Éves összehasonlításban legalább 30 százalékkal drágultak az élelmiszerek Nagy-Britanniában az inflációkövető adatok szerint – vette észre a Mirror. A portál több kereskedelmi lánc üzletében is megszólaltatta a vásárlókat, az összefoglaló alapján pedig egyértelműen úgy tűnik, hogy elfogyott a türelem a kereskedőkkel szemben.

Inflation rate rises to 10.1% in UK
Fotó: Getty Images

Nyolc lánc, köztük a Tesco, a Lidl és az Aldi árait hasonlították össze az egy évvel korábbival, különösen a vaj, a tej és a sajt ellenértéke emelkedett. A megkérdezettek jóval nagyobb drágulást éreznek, mint a hivatalos adat, amely azt mutatja, hogy csökkent a brit infláció októberhez és novemberhez képest, 2022 utolsó hónapjában 10,5 százalékot mértek. Korábban Quittner Péter, a KSH fogyasztói árak osztályvezetője azt írta a magyarországi mutatókkal kapcsolatban, hogy több olyan pszichológiai tényező létezik, ami megmagyarázza, miért magasabb az egyén által érzékelt infláció, mint a hivatalosan mért.

A nagy szupermarketek hatalmas nyereséget termelnek, tehát igenis alacsonyabban tudnák tartani az árakat, ha akarnák. De nem érdekli őket, hogy mi milyen nehézségekkel küzdünk. Korábban mindennaposnak számító élelmiszereket nem tudok megvenni

– mondta egy 30-as éveiben járó brit férfi.

Egyetértett vele egy 40-es nő, aki határozottan azt állította, hogy az üzletek egyáltalán nem törődnek a vásárlókkal, csak a profitot nézik, és bármit felszámítanak, hogy nőjön a bevételük. A Mirror beszámolója szerint sok háztartásban étkezéseket is kihagynak, hogy spóroljanak, miközben teljesen elfogyott a bizalom a kereskedőkkel szemben, a lakosság ugyanis úgy érzi, a profit még válság idején is az abszolút prioritásuk.

Korábban a The New York Times is arról írt, hogy a kereskedők kihasználhatják az inflációs pánikot, és indokolatlanul emelik az élelmiszerek árát, az energiaválságot, a világjárványt és az ellátási láncok akadozását pedig sok esetben szándékosan felnagyítják.

Az üzletek cikkben megszólaló sajtósai természetesen azt mondták, hogy mindent megtesznek az árak alacsonyan tartásának érdekében. Hozzátették, a termelési költségek növekedésével és az ukrajnai háború hatásaival ők sem tudnak mit kezdeni, és nagyon kemény csatákat vívnak a beszállítókkal annak érdekében, hogy a lehető legkedvezőbb áron a legjobb minőséget biztosíthassák a vásárlóknak.

Felvesszük a kesztyűt az infláció ellen: ezek most a legolcsóbb termékek a magyar boltokban

Le lehet küzdeni az inflációt, ha sokkal tudatosabban és körültekintőbben vásárolunk, amihez az internetes keresőoldalak nyújthatnak segítséget. Szétnéztünk a legnagyobb hazai hipermarketek kínálatában és igazán meglepő árakkal találkoztunk.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.