BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Nem törődnek a vásárlókkal, csak a profitot nézik” – elfogyott a türelem a kereskedőkkel szemben

Harmadával drágultak Nagy-Britanniában az élelmiszerek, és egyre többen érzik úgy, hogy a kereskedők csupán kihasználják a helyzetüket, és kizárólag a bevétel maximalizálására törekednek.

Éves összehasonlításban legalább 30 százalékkal drágultak az élelmiszerek Nagy-Britanniában az inflációkövető adatok szerint – vette észre a Mirror. A portál több kereskedelmi lánc üzletében is megszólaltatta a vásárlókat, az összefoglaló alapján pedig egyértelműen úgy tűnik, hogy elfogyott a türelem a kereskedőkkel szemben.

Inflation rate rises to 10.1% in UK
Fotó: Getty Images

Nyolc lánc, köztük a Tesco, a Lidl és az Aldi árait hasonlították össze az egy évvel korábbival, különösen a vaj, a tej és a sajt ellenértéke emelkedett. A megkérdezettek jóval nagyobb drágulást éreznek, mint a hivatalos adat, amely azt mutatja, hogy csökkent a brit infláció októberhez és novemberhez képest, 2022 utolsó hónapjában 10,5 százalékot mértek. Korábban Quittner Péter, a KSH fogyasztói árak osztályvezetője azt írta a magyarországi mutatókkal kapcsolatban, hogy több olyan pszichológiai tényező létezik, ami megmagyarázza, miért magasabb az egyén által érzékelt infláció, mint a hivatalosan mért.

A nagy szupermarketek hatalmas nyereséget termelnek, tehát igenis alacsonyabban tudnák tartani az árakat, ha akarnák. De nem érdekli őket, hogy mi milyen nehézségekkel küzdünk. Korábban mindennaposnak számító élelmiszereket nem tudok megvenni

– mondta egy 30-as éveiben járó brit férfi.

Egyetértett vele egy 40-es nő, aki határozottan azt állította, hogy az üzletek egyáltalán nem törődnek a vásárlókkal, csak a profitot nézik, és bármit felszámítanak, hogy nőjön a bevételük. A Mirror beszámolója szerint sok háztartásban étkezéseket is kihagynak, hogy spóroljanak, miközben teljesen elfogyott a bizalom a kereskedőkkel szemben, a lakosság ugyanis úgy érzi, a profit még válság idején is az abszolút prioritásuk.

Korábban a The New York Times is arról írt, hogy a kereskedők kihasználhatják az inflációs pánikot, és indokolatlanul emelik az élelmiszerek árát, az energiaválságot, a világjárványt és az ellátási láncok akadozását pedig sok esetben szándékosan felnagyítják.

Az üzletek cikkben megszólaló sajtósai természetesen azt mondták, hogy mindent megtesznek az árak alacsonyan tartásának érdekében. Hozzátették, a termelési költségek növekedésével és az ukrajnai háború hatásaival ők sem tudnak mit kezdeni, és nagyon kemény csatákat vívnak a beszállítókkal annak érdekében, hogy a lehető legkedvezőbb áron a legjobb minőséget biztosíthassák a vásárlóknak.

Felvesszük a kesztyűt az infláció ellen: ezek most a legolcsóbb termékek a magyar boltokban

Le lehet küzdeni az inflációt, ha sokkal tudatosabban és körültekintőbben vásárolunk, amihez az internetes keresőoldalak nyújthatnak segítséget. Szétnéztünk a legnagyobb hazai hipermarketek kínálatában és igazán meglepő árakkal találkoztunk.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.