Már a sörfőzőket is elérte az infláció keresletre gyakorolt kedvezőtlen hatása. A tavalyi év nagy részében még úgy tűnt, hogy az amerikai söreladások érintetlenek maradnak, azonban az esztendő végére már más kép rajzolódott ki.
Miközben a drága, magas alkoholtartalmú italok piacán változás állt be, sokan hitték, hogy a sörpiacot nem érinti az inflációs hatás. A folyékony kenyeret gyakran hirdetik recesszióállónak, a közvélekedés szerint a sört még nehéz időkben is megengedhetik maguknak a fogyasztók.
Talán ez is közrejátszott abban, hogy októberben az egész iparágban árat emeltek. Ezután viszont az év fennmaradó részében visszaesett a kereslet.
Habár a piac értékében még nem csökkent, mennyiségében már igen.
A Corona sört gyártó Constellation részvényei 10 százalékot estek, miután csökkentette bevételi előrejelzését.
A fogyasztók túlságosan érzékenyek az árakra
– mondta Bill Newlands, a Constellation vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy a következő pénzügyi évben az októberinél visszafogottabb áremeléseket terveznek.
Az amerikai sörértékesítés évek óta csökken, mivel az emberek egyre inkább a bort és a magasabb alkoholtartalmú italokat részesítik előnyben. A tendencia 2022 utolsó negyedévében felgyorsult.
Az értékesítési volumen még a korábban jól teljesítő sörkategóriákban is csökkent.
Az áremelések azonban ellensúlyozták az eladott mennyiség visszaesésével járó bevételkiesést: az utolsó negyedévben az értékesítésből származó összes jövedelem 5 százalékkal emelkedett. Decemberben viszont már a bevétel növekedési üteme lassult, ezzel párhuzamosan az eladások csökkenésének tempója felgyorsult – mondta Dave Williams, a Bump Williams Consulting elemzési és betekintési alelnöke.
Novemberben az Egyesült Államok sörimportja 10 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A sör, a bor és a tömény vásárlói közt megfigyelhető, hogy a helyi kisboltok helyett a nagyobb üzletekbe járnak, és ott is az ár-érték arányban olcsóbb, nagy kiszereléseket, valamint az akciós termékeket keresik.
A Budweisert gyártó Anheuser-Busch InBev szóvivője bejelentette, hogy olcsóbb kiszereléseket dob piacra, hogy az alacsonyabb jövedelműek is vásárolhassanak a termékeikből – írta a The Wall Street Journal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.