Az év végén a svájci Partners Group Holding többségi tulajdonába került, 4,2 milliárd svájci frankra taksált Breitling az értékesítési számok alapján bekerült a top 10 svájci óramárka közé – írta kedden a Bloomberg.
A Morgan Stanley és a LuxeConsult becslései szerint a svájci Grenchenben működő vállalat az alpesi köztársaság kilencedik legnagyobb óragyártója volt tavaly.
A főként a pilótaóráiról, köztük a Navitimerről elhíresült Breitling a becslések szerint 2022-ben 860 millió svájci frankot kasszírozott.
A top 10-be való feljutás az amerikai hírügynökség szerint elsősorban a Richemont korábbi vezetőjének, George Kernnek köszönhető, aki csökkentette a modellek számát, és a forgalmazás racionalizálására összpontosított. A tőzsdén kívüli Breitling különösen jól teljesített az Egyesült Államokban, ahol a svájci luxusórák iránti kereslet soha nem látott fellendülése tapasztalható.
A jelentés szerint azonban a Rolex maradt a legdominánsabb svájci márka 9,3 milliárd frankos forgalommal és 29 százalékos piaci részesedéssel.
A Richemont csoporthoz tartozó Cartier 2,75 milliárd frankos bevétellel a második, míg a Swatch Group egyik ékköve, az Omega 2,45 milliárdos értékesítéssel a harmadik helyre futott be. A Swatch volt azonban a leggyorsabban növekvő márka, amely 90 százalékkal növelte eladásait.
A svájci óramárkák egyébként a Breitlingéhez hasonló stratégiát követnek, azaz kevesebb órát gyártanak, amelyeket viszont magasabb áron értékesítenek.
A jelentés szerint az Audemars Piguet, a Patek Philippe és a Richard Mille követi a listán a vezető triót.
Óriási üzlet a használt óra: milliókért cserél gazdát egy márkás ketyegő, befektetésnek sem utolsóElsősorban a fiatalok kaptak rá a használt órák piacára, amelynek forgalma 2030-ra elérheti éves szinten a 35 milliárd svájci frankot. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.