BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az AM-rádiók mellőzésével kiverte a biztosítékot a Ford a katasztrófavédelemnél

Ha a többi információs csatorna már nem működik, gyakran a rádióállomások jelentik az utolsó kommunikációs vonalat, amellyel az embereket még el lehet érni – mondta Craig Fugate, aki az Obama-kormányzat idején vezette az amerikai katasztrófavédelmet.

Néhány további autógyártóhoz hasonlóan, új autóit már AM-rádiók nélkül dobja piacra friss bejelentése szerint a Ford is, a hatóságok azonban aggódnak, mivel az autóvezetőkhöz és utasaikhoz emiatt a jövőben egyáltalán nem vagy nehezebben juthatnak el az éteren keresztül sugárzott biztonsági figyelmeztetések – írja a Fox Business.

Ford Cutting 3,800 Jobs as EV Shift Shrinks German, UK Workforce
A truck transports Ford Motor Co. vehicles outside the automaker's plant in Cologne, Germany, on Tuesday, Feb. 14, 2023. Ford will dismiss some 11% of its workforce in Europe in the latest sign of industrial disruption caused by the automotive sectors shift to electric vehicles. Photographer: Alex Kraus/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Getty Images

A legtöbb új és frissített 2024-es modell esetében már mellőzzük az AM-rádiót

– mondta Wes Sherwood, a Ford szóvivője a hírcsatorna által idézett Detroit Free Pressnek.

Hozzátette:

„Az amerikai és a külföldi műsorszóró vállalatok világszerte gyors ütemben modernizálják a rádiózást, átállva az amplitúdómodulációs AM-rádiókról a mobilalkalmazásokon keresztül letölthető internetes streamingre, illetve a digitális és műholdas rádiós lehetőségekre.”

A jövőben a Ford is ezeket az alternatívákat kínálja ügyfeleinek, hogy meghallgathassák kedvenc zenéjüket, hozzáférjenek az általuk fontosnak tartott hírekhez és podcastokhoz

– fejtette ki Sherwood, megjegyezve, hogy a haszongépjárművekben szerződéses kötelezettségeik miatt megtartják az AM-rádiókat.
A bejelentés előzménye, hogy a Ford tavaly már közölte: eltávolítja a hagyományos rádiót a 2023-ban árulni kezdett F-150 Lightning elektromos teherautókból, mivel akkori, némileg eltérő indoklása szerint „az AM-rádió frekvenciáit zavarja az elektromos autók (EV) meghajtórendszerének elektromágneses zöreje” – írta akkortájt a The Wall Street Journal (WSJ). 

Ugyancsak a WSJ számolt be arról február végén, hogy az amerikai katasztrófavédelmi ügynökség (FEMA) hét korábbi ügyintézője levélben fordult Pete Buttigieg közlekedési miniszterhez és néhány kongresszusi bizottsághoz, amelyben azt kérték, az amerikai kormány tegyen róla, hogy a járműveket továbbra is AM-rádiókkal gyártsák, mivel a természeti katasztrófák és szélsőséges időjárási események idején a FEMA riasztásai egyébként nem jutnának el az utazókhoz.

„Ha a többi információs csatorna már nem működik, gyakran a rádióállomások jelentik az utolsó kommunikációs vonalat, amellyel az embereket még el lehet érni” – mondta Craig Fugate, aki az Obama-kormányzat idején vezette a FEMA-t.
Ed Markey szenátor, a Szenátus Kereskedelmi, Tudományos és Közlekedési Bizottságának tagja tavaly decemberben írt levelet 20 EV-gyártónak, amelyben az AM-rádió jövőjéről kérdezte őket. 
„A húsz vállalat közül nyolc – BMW, Ford, Mazda, Polestar, Rivian, Tesla, Volkswagen és Volvo – már eltávolította az AM-rádiót elektromos járműveiből” – közölte a szenátor irodája márciusban, hozzátéve, hogy a Mercedes-Benz és a General Motors válaszra sem méltatta.

Tíz autógyártó – Honda, Hyundai, Jaguar/Land Rover, Kia, Lucid, Mitsubishi, Nissan, Stellantis, Subaru és Toyota – viszont továbbra is lehetővé teszi a hozzáférést azt AM-rádiókhoz.

Markey rámutatott: „Az AM-rádióműsorok a vészjelző infrastruktúránk alapvető részét képezik, de a levelemre adott válaszok azt mutatják, hogy túl sok autógyártó hagyja figyelmen kívül ezt a tényt.”

Bár sok autógyártó azt sugallja, hogy más kommunikációs eszközök – például az internetes rádió – helyettesíthetik az AM-rádiót, vészhelyzetben a járművezetők nem biztos, hogy hozzáférnek az internethez, és lemaradhatnak a kritikus biztonsági információkról

– folytatta a politikus.

„Az igazság az, hogy az AM-rádió pótolhatatlan. Miközben az autóipar a belső égésű motorokról az elektromos akkumulátorokra vált, én továbbra is azon fogok dolgozni, hogy az autógyártók minden járművükben megőrizzék a hozzáférést a hagyományos rádióhoz”

– emelte ki végül.

Óriási veszteséget termeltek az elektromos járművek a Fordnak

Évekbe telik, míg nyereséget hoz a szektor.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.