BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megjött a csehek autóvásárlási kedve – a Skoda a legnépszerűbb márka

Mintegy 19 százalékkal nőtt a személyautó-gyártás az első negyedévben Csehországban, az eladások 75 százalékkal ugrottak éves összevetésben.

Éves összehasonlításban az első negyedévben 18,9 százalékkal 56 341-re nőtt a legyártott új személyautók száma Csehországban – közölte a cseh autóipari szövetség pénteken közleményben.
 

Fotó: AFP

Az autók eladása az év első három hónapja alatt 74,6 százalékkal emelkedett. 

A legkeresettebb márka a Skoda volt, amelynek eladása 19,7 százalékkal 19 929 darabra emelkedett. A második helyen a dél-koreai Hyundai van 12 százalékos piaci részesedéssel, 4957 eladott gépkocsival. A harmadik hely a japán Toyotáé 15 százalékos növekedéssel, 4965 eladott gépkocsival.

A negyedik hely a német Volkswagené, míg az ötödik helyen a dél-koreai Kia végzett.
A legkeresettebb modell a Skoda Octavia, amelyből 4965 kelt el, a második helyen a Skoda Fabia  3271 eladott autóval, míg a harmadikon a Skoda Scala végzett, amelyből 2545 darabot adtak el. 

Az értékesített személygépkocsik 67 százaléka benzinmotoros, 25 százaléka pedig dízel volt. Az eladott elektromos kocsik aránya alig 2,3 százalék.

Szakértői becslések szerint a koronavírus-járvány miatti csökkenés után az idén tovább növekszik az értékesítés a tavalyi 192 ezerről várhatóan 220-230 ezerre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.