BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
The Hyundai IONIQ 6
An Hyundai IONIQ 6 electric vehicle display at The Hyundai Seoul shopping complex on August 4, 2022 in Seoul, South Korea. The IONIQ 6 will be released in September. (Photo by Chris Jung/NurPhoto) (Photo by Chris Jung / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Közös akkumulátorgyár-projektben az LG és a Hyundai

A létesítmény éves termelési kapacitása 30 gigawatt lesz, ami nagyjából 300 ezer elektromos meghajtású járműnek elegendő akkumulátort jelent. Ez elmarad CATL 100 gigawattos debreceni beruházásától.

A dél-koreai Hyundai és az LG  közösen építenek egy elektromos autókat kiszolgáló akkumulátorgyárat az Egyesült Államok déli tagállamában, Georgiában. A 4,3 milliárd dollárba kerülő üzem építése az év második felében kezdődik, míg a termelés 2025 végén veheti kezdetét. A létesítményt fele-fele arányban fogja birtokolni a két vállalat.

The Hyundai IONIQ 6
An Hyundai IONIQ 6 electric vehicle display at The Hyundai Seoul shopping complex on August 4, 2022 in Seoul, South Korea. The IONIQ 6 will be released in September. (Photo by Chris Jung/NurPhoto) (Photo by Chris Jung / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Chris Jung / AFP

Az LG közölte: a két cég az autóipar és az akkumulátorgyártás két erős és meghatározó szereplőjeként egyesíti az erejét, hogy előmozdítsa a villanyautókra való átállást az Egyesült Államokban – írja a Nikkei Asia. A létesítmény éves termelési kapacitása 30 gigawatt lesz, ami nagyjából 300 ezer elektromos meghajtású járműnek elegendő akkumulátort jelent. Ez meghaladja a Németországban épült CATL-gyár 14 gigawattos teljesítményét, de elmarad a CATL 100 gigawattos debreceni beruházásától.

A mai bejelentésre egy hónappal azt követően került sor, hogy a Hyundai egy másik dél-koreai akkumulátorgyártóval, az SK-val szándékozik közösen 5 milliárd dollárért üzemet építeni az Egyesült Államokban. Más autógyártók, például a GM és a Honda is hasonlóan cselekednek, és akkumulátorgyártókkal együttműködve építenek létesítményeket. Korábban a dél-koreai vállalat tűnt a Joe Biden elnök által augusztusban aláírt 430 milliárd dolláros inflációcsökkentő csomag legnagyobb vesztesének az autógyártók körében.

Ugyanis ennek része a 7500 dolláros szövetségi adókedvezmény megvonása azoktól a cégektől, amelyek külföldről, összeszerelten hozzák az Egyesült Államokba az elektromos járműveket. Így aztán a Hyundai kénytelen volt cselekedni. Főleg, hogy a kedvező árú modellekről ismert dél-koreai cég az elektromos járművek piacán terjeszkedik, a vállalat 2030-ra globálisan a villanyautók harmadik legnagyobb eladója lenne, az Egyesült Államokban pedig már most is jelentős szereplő.

Több mint pletyka: újabb óriásberuházás a láthatáron – Magyarországon építhet gyárat a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója

Ideje megtanulni a kínai Sunwoda nevét, erős jelek mutatnak ugyanis arra, hogy a Volkswagent is kiszolgáló távol-keleti akkugyártó hazánkban hozza létre az európai bázisát. Azt még nem tudni, hogy hazánkban pontosan hol lenne a helyszín. A vállalat a világ tíz legnagyobb, elektromos járművekhez akkumulátort gyártó cég egyike, a kilencedik pozíciót elfoglalva.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.