A világ minden pontjáról érkeztek a dohányipar legnagyobb és legfontosabb szereplői Varsóba, hogy a Global forum on nicotine (GFN) konferencián az ártalomcsökkentés eddig elért eredményeiről, napjaink kihívásairól és a szektor jövőképéről egyeztessenek – a népes nemzetközi mezőnyben nem magától értetődő, hogy egy kínai óriáscég munkatársa rávágja, mi Magyarország fővárosa. Lu Carol, az ICCPP Group kommunikációs vezetője mégis azonnal tudta, hogy Budapestről van szó, pedig a vállalat nincs is jelen a magyar piacon. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér azonban ilyen értelemben szerephez jutott az ICCPP első GFN-megjelenésén.
A sencseni cég – amelynek világszerte több mint 70 országban 36 millió ügyfele van – alkalmazottai budapesti átszállással érkeztek meg Varsóba, és bár fővárosunkból semmit sem láttak, a repülőtéri üzletben vásároltak néhány tipikus magyar terméket. Emellett azért is voltak nagyon hálásak Budapestnek, mert a hosszú repülőút után mindössze egy 60 perces folytatás várt rájuk a lengyelországi landolásig, a gépük pontosan indult és érkezett.
Az ICCPP-s utazás nem csupán a GFN miatt aktuális téma: hétfőn köszöntötték Ferihegyen nagy ünnepség keretében a Shanghai Airlines légitársaság Ningbo és Budapest között közlekedő első járatát, amely heti kétszer repül a 10 milliós kínai város és Magyarország között.
Budapestről ezzel négy kínai helyszín, Ningbo mellett Peking, Sanghaj és Csungking érhető el közvetlenül,
ami júliustól heti tíz személyszállító járatot jelent, ez megközelíti a járvány előtti 13-at. Egyébként már a tízzel is vezet Budapest régiós összehasonlításban, ami nagyon nem mindegy, hiszen az idén Kínából érkezik a legtöbb befektetés Magyarországra, az összértéke elérte a 8 milliárd dollárt.
Bár a mi piacunkon nem találkozhatunk az ICCPP-vel, érdemes figyelni a tevékenységét, hiszen beállt a nagy cégek sorába, amelyek dollármilliárdokat költenek az ártalomcsökkentett termékek fejlesztésébe, valamint mindent megtesznek azért, hogy orvosi és kutatói elemzésekkel, megállapításokkal oszlassák el a vásárlók körében terjedő tévhiteket, ami nem könnyű feladat a szigorú és országonként változó szabályozás mellett.
Az ICCPP arra is nagy hangsúlyt fektet, hogy termékei megfeleljenek a fenntarthatósági elvárásoknak. A varsói konferencián több előadó is hangsúlyozta: a dohányipar jelentős kihívás előtt áll a környezetvédelem tekintetében, hiszen eddig elsősorban arra koncentrált, hogy az égéssel nem járó, füstmentes technológia segítségével olyan termékeket gyártson, amelyek akár 95 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki.
Ettől függetlenül az is elhangzott, hogy ez nem egy olyan kihívás, amivel eddig nem foglalkozott az iparág, csupán egyre nagyobb szerepet kap.
A cégek a gyártás során eddig is figyeltek a karbonsemlegességre, az újrahasznosítható csomagolóanyagok használatára és a felelős vízgazdálkodásra, az elektromos, már nem használt eszközöket több gyártó is visszaveszi, a füstmentes termékekkel pedig égés híján kevesebb káros anyag kerül a levegőbe.
A kínai vállalat legfőképp a Cyclo nevű e-cigarettájával készült a GFN-re, amelynek minden alkatrésze levehető, könnyen szétválogatható, újrafelhasználható vagy újrahasznosítható – az ICCPP-nél azt mondják, a környezetvédelmi szempontokat nem csupán a termék, hanem a teljes gyártási folyamat megtervezésekor figyelembe vették.
Sőt, a hivatalos kommunikáció szerint szándékosan alkották egyszerűbbre, a riválisokénál jóval kevésbé látványosra az eszközt, hogy ezzel se csábítsák a fiatalkorúakat a használatára. Hogy ez igaz-e, sosem tudjuk meg, az viszont biztos, hogy a Cyclo nem hegesztéses technológiával készül, minden anyaga biológiailag lebomló, nincs benne ragasztó és vezeték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.