Megkezdte az átkelést a világ legnagyobb kettős végű hibrid kompja a La Manche csatornán, annak a tervnek a részeként, hogy zöldebbé tegyék a tengeri hajózást.
A P&O Pioneer komp hétfőn indult el Dover és Calais között. A dízelgenerátorokkal és elektromos akkumulátorokkal üzemelő hajó szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló járműveké.
Az építését 2019-ben kezdték, és mintegy 111 millió fontba (142,4 millió dollár) került.
Novemberben forgalomba állítják a hasonló, P&O Liberte névre keresztelt hibridkompot, amely szintén ezen az útvonalon közlekedik.
A kétvégű kompnak két hídja van, ennek az előnye, hogy nem kell megfordulnia a kikötőkben, ezzel pedig 7 perc utazási idő és 1 tonna üzemanyag takarítható meg. A P&O Pioneer 1500 utas és 700 jármű szállítására alkalmas, a hajón éttermek, bárok, edzőtermek, pihenő- és szórakozóhelyek, valamint a gyerekeknek kialakított rész is van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.