BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elindult a világ legnagyobb hibrid kompja Dover és Calais között

A dízelgenerátorokkal és elektromos akkumulátorokkal üzemelő hajó szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló járműveké.

Megkezdte az átkelést a világ legnagyobb kettős végű hibrid kompja a La Manche csatornán, annak a tervnek a részeként, hogy zöldebbé tegyék a tengeri hajózást.

P&O Ferries
Fotó: P&O Ferries (illusztráció)

A P&O Pioneer komp hétfőn indult el Dover és Calais között. A dízelgenerátorokkal és elektromos akkumulátorokkal üzemelő hajó szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló járműveké.

Az építését 2019-ben kezdték, és mintegy 111 millió fontba (142,4 millió dollár) került. 

Novemberben forgalomba állítják a hasonló, P&O Liberte névre keresztelt hibridkompot, amely szintén ezen az útvonalon közlekedik.

A kétvégű kompnak két hídja van, ennek az előnye, hogy nem kell megfordulnia a kikötőkben, ezzel pedig 7 perc utazási idő és 1 tonna üzemanyag takarítható meg. A P&O Pioneer 1500 utas és 700 jármű szállítására alkalmas, a hajón éttermek, bárok, edzőtermek, pihenő- és szórakozóhelyek, valamint a gyerekeknek kialakított rész is van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.