A légitársaságok érdekképviseleti szervezete, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője vasárnap felszólította a repülőgépgyártókat az új gépek és alkatrészek gyártásának felgyorsítására. Willie Walsh főigazgató elmondta, hogy a szállítások késése miatt csökken a légitársaságok kapacitása, ráadásul a légi közlekedés iránti kereslet csaknem elérte a világjárvány előtti szintet.
A problémát több légitársaság vezérigazgatója is felvetette Walshnak az ágazat éves, háromnapos isztambuli találkozója előtt.
Nem a makrogazdasági környezet miatt aggódnak, hanem a meglévő repülőgépjeik pótalkatrészek és az új repülőgépek hiánya miatt.
"Ez tehát mindenképpen visszafogja a kapacitásnövekedést, ami azért frusztráló, mert a légitársaságok látják az erős keresletet, de sok piacon a kínálatot nem tudják a kereslethez igazítani" – magyarázta Walsh a Reutersnek.
A két meghatározó repülőgépgyártó, az Airbus és a Boeing, az ellátási láncokat hibáztatja a szállítási késedelmekért. Mindkét gyártó már hónapokkal ezelőtt ígéretet tett a gyártás felpörgetésére.
Eközben a hajtóműjavító műhelyekből sincs elég, ami miatt több tucat utasszállítógép vesztegel a földön szervizelésre várva. A piac alakulása jól jött Kínának, amely pár hete állította forgalomba az első kínai repülőgépet.
Benyújtják a számlát az Airbusnak és a BoeingnekIndia összeszerelő üzemek építését kéri az Airbustól és a Boeingtől a helyi légitársaságok gigantikus megrendeléseinek fejében. A gyártók most üveggyöngyökkel próbálják elhomályosítani az újdelhi politikusok éleslátását. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.