A Yale School of Management üzleti vezetőket kérdezett arról, hogy mit gondolnak a mesterséges intelligencia (MI) emberiségre gyakorolt jövőbeni hatásairól. Mint kiderült, a vezérigazgatók jókora hányada, pontosabban 42 százaléka, attól tart, hogy az MI öt-tíz éven belül képes lehet elpusztítani az emberiséget.
A felmérést a Chief Executive Leadership Institute egyik virtuális rendezvényén végezték, ahol 119 vezetőt kérdeztek meg a témában, köztük a Walmart, a Coca-Cola, a Xerox, és a Zoom vezérigazgatóját, valamint gyógyszeripari, médiabeli és feldolgozóipari cégvezetőket.
Az üzleti vezetők élesen megosztottak voltak abban, hogy a mesterséges intelligencia mennyire veszélyes a civilizációra. Míg a vezérigazgatók 34 százaléka szerint az MI tíz éven belül potenciálisan elpusztíthatja az emberiséget, 8 százaléka ezt az időt már csak öt évre taksálja.
A megkérdezettek túlnyomó többsége, 58 százaléka azonban nem aggódik emiatt, mert úgy véli, ilyen sohasem történhet meg. A felmérésből kiderült az is, hogy a menedzserek mindössze 13 százaléka ítélte úgy, hogy általánosságban túlértékelik a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
A vállalatvezetők szerint az MI három iparágra lesz jelentős hatással. A megkérdezettek 48 százaléka szerint az egészségügy, 35 százaléka szerint az informatikai szolgáltatások, valamint 11 százaléka szerint a média és a digitális szolgáltatások területein hoz óriási változást a mesterséges intelligencia – közölte a kutatás megállapításait a CNN.
Aki lemarad, kimarad: hamarosan munkahelyi elvárás lesz a ChatGPT használataA munkavégzést is átalakítja a mesterséges intelligencia, alapvető fontosságúvá válik a „promptolás”, amelynek megértését és használatát már az MI által generált tanár is segíti. A Világgazdaságnak nyilatkozó szakértő szerint egyre több munkáltató keresi a ChatGPT-tapasztalattal rendelkező dolgozókat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.