BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezek a legértékesebb élelmiszermárkák idén

Svájci cég végzett az élen, de az amerikaiak mellett egyre több a kínai vállalkozás is a Brand Finance 2023-as márkaértékelési listájának élmezőnyében.

Idén is összeállította a legértékesebb élelmiszeripari cégek rangsorát a Brand Finance márkaértékelési tanácsadó vállalat.

Portrait,Of,Millennial,Lady,Holding,And,Using,Smartphone,Buying,Food
Fotó: Prostock-studio

A tanácsadó kutatásának eredményeként jelenleg a Nestlé a világ legértékesebb élelmiszermárkája, melynek értéke 8 százalékkal 22,4 milliárd dollárra nőtt az elmúlt év során.

A svájci óriás a „változó fogyasztói igények kielégítésére, a trendek megelőzésére és az új termékek hatékony bevezetésére való képességének” köszönheti erős teljesítményét a Brand Finance Food 100 2023 rangsor összeállítói szerint.

A Nestle márkaépítési törekvései a profitszámokban is meglátszanak, az első félévben 11 százalékos részvényenkénti eredménybővülésről adott számot a vállalat, igaz, az év egészében ennél szerényebb növekedést vár a vezetőség.

A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata mögött a második helyen egy kínai tejipari vállalkozás, a Yili futott be, amely 17 százalékkal 12,4 milliárd dollárra tornázta fel márkaértékét. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a PepsiCo leánycége, a Lay’s állhatott fel. Az amerikai csipszgyártó brandértéke 29 százalékkal 11,1 milliárd dollárra ugrott.

Az első tízben végzett a francia Danone és a világ második legnagyobb húsipari feldolgozója, a Tyson Food is, előbbi 14, utóbbi 21 százalékkal lett értékesebb márka az elmúlt egy év leforgása alatt. A mögöttük következő, egyaránt amerikai Kellogg és Quaker viszont némileg veszített márkaértékéből, az ezeket követő két kínai vállalkozás, a Haitian és a – Yili rivális – Mengniu ellenben dinamikusan tör felfelé. A top 10-be még a rágógumijairól ismert amerikai Wrigley fért be 2023-ban.

A legnagyobb éves növekedést a Healthy Choice márka érte el, amely a 82. helyen áll az idei rangsorban. A ConAgra tulajdonában lévő márka értéke közel háromszorosára (190 százalékal), 1,2 milliárd dollárra nőtt a Brand Finance szerint.

A világ 100 legértékesebb élelmiszermárkája (milliárd dollár)

1 Nestlé 22,427
2 Yili 12,405)
3 Lay's 11,056
4 Danone 8,942
5 Tyson 8,722
6 Kellogg's 7,281
7 Quaker 7,084
8 Haitian 6,235
9 Mengniu 6,095
10 Wrigley 5,602
11 McCain 4,686
12 Lindt 4,386
13 Doritos 4,139
14 Kikkoman 3,984
15 Hershey 3,949
16 Barilla 3,887
17 Cadbury 3,830
18 Kraft Heinz 3,605
19 Want Want 3,504
20 Uni-President 3,448
21 Cheetos 3,423
22 Almarai 3,377
23 Unilever 3,320
24 Hormel 3,311
25 Arla 3,303
26 Oscar Mayer 3,136
27 Tostitos 3,019
28 Vinamilk 2,991
29 Amul 2,987
30 Mars 2,780
31 Reese's 2,749
32 Knorr 2,608
33 Heinz 2,536
34 Prèsident 2,532
35 Kinder 2,494
36 Lotte 2,475
37 Bimbo 2,330
38 Oreo 2,326
39 Master Kong 2,279
40 Cheerios 2,275
41 Lean Cuisine 2,216
42 Yakult 2,140
43 Ajinomoto 2,129
44 Shineway 2,061
45 McCormick 2,047
46 Campbell's 1,962
47 illuma 1,924
48 Enfamil 1,881
49 Sanderson Farms 1,859
50 Ruffles 1,841
51 Spam 1,838
52 Nissin 1,813
53 Arawana 1,807
54 Maggi 1,799
55 Philadelphia 1,773
56 Nature Valley 1,743
57 Stouffer's 1,718
58 Milka 1,692
59 Nutella 1,669
60 Aptamil 1,645
61 M&M's 1,633
62 Sadia 1,558
63 Britannia 1,544
64 WH Group 1,528
65 Mission 1,524
66 Valio 1,501
67 Olam 1,484
68 Belvita 1,469
69 UNFI 1,446
70 Bright Dairy 1,429
71 Hellmann's 1,368
72 Ferrero Rocher 1,349
73 S-26 1,335
74 General Mills 1,331
75 Skippy 1,318
76 Tate & Lyle 1,270
77 Anlene 1,265
78 Pepperidge Farm 1,263
79 Marfrig 1,214
80 Biostime 1,210
81 Devondale 1,174
82 Healthy Choice 1,170
83 Anchor 1,167
84 Olivoila 1,166
85 Betty Crocker 1,156
86 Yoplait 1,152
87 Magnum 1,139
88 Barry Callebaut 1,137
89 Dr Oetker 1,129
90 Snickers 1,121
91 Bega 1,111
92 Dairyland 1,039
93 Pringles 1,039
94 Mother Dairy 980
95 Galaxy/Dove 969
96 Jell-O 940
97 Smucker's 930
98 Gerber 925
99 Activia 922
100 Neilson 920

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.