A United Auto Workers (UAW) szakszervezet a hétvégén a General Motors két újabb, Tennessee-ben lévő motorgyárára terjesztette ki a sztrájkot, amivel lassíthatja a cég nagy méretű pick-upjainak a gyártását, és még nagyobb pénzügyi problémákat okozhat.
A sztrájk hét hete kezdődött, de a három nagy detroiti autógyár közül már a GM az egyetlen, amelynek nem sikerült megállapodnia a szakszervezettel. A Ford szerdán, a Chryslert birtokló Stellantis pedig szombaton egyezett meg az UAW-vel. Mindkét vállalat beleegyezett a bérek rekordméretű, 25 százalékos emelésébe négy és fél év alatt.
A Reuters értesülése szerint a GM egyelőre a nyugdíjakat és az ideiglenes munkavállalók ügyében tart ki. A hírügynökség ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a GM-nek több nyugdíjasa van, mint a másik két érintett vállalatnak, így a 2007 előtt felvettek ellátása többe kerülne, mint a riválisoknak.
Shawn Fain, az UAW elnöke csalódottságát fejezte ki a Reutersnek küldött közleményében, amiért a „GM fölöslegesen és felelőtlenül elzárkózik egy tisztességes megállapodástól”.
A GM közleménye szerint két nagy pick-up gyára lehet érintett, és a cég gyors megállapodásra törekszik.
Az UAW már sztrájkol a texasi Arlingtonban lévő üzemben, ahol a Chevy Tahoe-t, a Subunrbant és a Cadillac Escalade-ot szerelik össze. A GM múlt heti közlése szerint a sztrájk heti négyszázmillió dollárjába kerül.
A Spring Hill-i gyár, ahol most áll majd le a munka, kilenc olyan összeszerelő üzemet lát el motorral, ahol a GM legnépszerűbb és legnyereségesebb modelljeit készítik. Egyelőre nem tudni, hogy a GM és az UAW mikor folytatja az egyeztetést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.