A BMW pénzügyi igazgatója, Walter Mertl nem tartja szerencsésnek a kínai járművekre tervezett uniós büntetővámot. Mertl szerint ellenlépések várhatók az új vámmal szemben, amelyeknek hátrányos következményei lehetnek.
A pénzügyi igazgató szerint az ellenlépéseknek jóval nagyobb hatásuk lenne, mint maguknak a büntetővámoknak. Történelmi tapasztalatnak nevezte, hogy az egyoldalú vámok gyakorta nem maradnak egyoldalúak, és az ellenlépéseknek sokkal nagyobb hatásuk van.
Az ellenreakció olyan lehet, mint egy bumeráng, amely nagyobb, mint amit eredetileg elképzeltünk
– mondta Mertl.
Az Európai Bizottság szerint az európai autóipart a Kínából származó olcsó elektromos autók veszélyeztetik, ezért fontolóra vette dömpingellenes vámok kivetésének lehetőségét. A vizsgálat várhatóan jó egy évig fog tartani. A pekingi kormány élesen bírálta ezt a lépést.
A Német Ipari és Kereskedelmi Kamarák Szövetsége (DIHK) aggodalmát fejezte ki egy kereskedelmi háború miatt, és az autóipar is a szabad kereskedelem mellett érvelt. A BMW és a többi német autógyártó számára Kína most a legfontosabb egységes piac, a BMW az iX3-at onnan exportálja Európába, jövő évtől pedig az elektromos Minit is.
A francia Renault és Stellantis autógyártók viszont a Bernstein Research szakértői szerint az EU lépésének nyertesei lehetnének, mert számukra az enyhítené a piaci versenyt. Ugyanakkor az ellenintézkedéseknek kevésbé lennének kitéve, mivel Kínában alig van üzletük.
Mertl bizakodó a BMW a kínai üzletét illetően. Az első fél évben az eladások jobban nőttek a piaci átlagnál, és úgy tűnik, hogy a BMW továbbra is képes az átlag felett teljesíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.