A hagyományoktól eltérően nem vasárnap, hanem szombaton kerül megrendezésre a Forma–1 Las Vegas-i Nagydíja. A november 18-án, helyi idő szerint este 10 órakor lesz a rajt, ez a magyar rajongók számára azt jelenti, hogy vasárnap korán, reggel 7 órakor kell a képernyők elé ülni.
Nehezített pálya
Utoljára negyven éve rendeztek Forma–1-es versenyt a kaszinóvárosban, ez volt a Caesars Palace Grand Prix -futam. 1981-ben és 1982-ben a Caesars Palace Hotel és kaszinó mögötti parkolóban felrajzolt Forma–1 14 kanyarból álló pályája, és a Nevada sivatagban napközben mért több mint 40 fokos hőség, nem bizonyultak jó ötletnek egy autóversenyhez, és végül veszteséggel zárult. Most azonban a novemberi hideg sivatagi éjszaka lehet hátráltató tényező. Manapság talán joggal nevezhetik unalmasnak, túl kiszámíthatónak a Forma–1-es pályákat, hiszen az autóversenyzés története szolgál egészen extrém példákkal a pálya helyét és kialakítását illetően. Ilyen, unalmasnak cseppet sem nevezhető pálya, az olaszországi Pescara melletti 1920-as években épített, közel 26 kilométeres aszfaltcsík, amely közutakat kötött össze, hegyi szakasz közbeiktatásával. A világ legveszélyesebbnek tartott versenypályája csupán egyetlen futamot ért meg, amelyet 1957-ben rendeztek. A pályát még Enzo Ferrari is túl kockázatosnak tartotta, és nem is volt hajlandó ezen a pályán indítani a pilótáit. Max Verstappen saját bevallása szerint is a hagyományosabb versenypályák híve.
Drága parádé
A szombati versenyt Las Vegas legendás főutcáján, a Stripe-on rendezik, amelyet az eseményre újra aszfaltoztak, hogy a 17 kanyarból álló, 6,1 kilométeres pályán, akár 340 km/ h sebességgel is végig lehessen száguldani.
A város, az igen látványos éjszakai verseny miatt beáldozza a szombati szerencsejáték estjét is, ami a hét legnagyobb eseménye Las Vegasban. A Forma–1 is biztos befektetésnek tartja a futamot, hiszen 200 millió dollárért (70 milliárd forint) vásárolt földterületet a helyszínen, ahol a főépületet építették fel, ami további 480 millió (168 milliárd forint) dollárba került. A szervezők minden részletre odafigyeltek, hiszen a futamon használt kerékvetők festése is a város színes fényárban úszó éjszakai arcát idézik.
Az évtizedek óta várva várt Forma–1-es Nagydíj, a bennfentesek szerint is ígéretesnek tűnik, és a szervezők hatalmas bevételre számítanak. Azt remélik, hogy a tehetősebb rajongóknak minden pénzt megér majd a verseny, és az ultramagas jegyárakat is hajlandóak kifizetni. Igencsak borsos árú szolgáltatást kínál a Wynn Hotel, a hat fő részére szóló, 1 millió dolláros (352 millió forintos) jegycsomagával. Ehhez már egy négy hálószobás lakosztály jár, több mint 500 négyzetméteren, továbbá, aki ezt a szolgáltatást igénybe veszi, részt vehet egy zárt körű nyitóceremónián, illetve VIP-kiszolgálást kap a futam alatt. Azonban a földi halandók számára is nyitott a részvételi lehetőség, hiszen 500 dollárért (176 ezer forint) is végig lehet izgulni a futamot, igaz, csak állva. Ha valaki le is szeretne ülni, azért már 2500 dollárt (880 ezer forint) kell kifizetnie.
A harmadik amerikai Forma–1-es versenyt övező óriási felhajtáson túl, a sportág pénzügyi támogatói és képviselői abban bíznak, hogy a verseny segíthet megalapozni az eredetileg európai sportág tengerentúli pozícióját. Akik a sportág amerikai jövőjét pozitívan látják, példaként említik a Netflix Forma–1 kulisszáit bemutató Drive to Survive című sikersorozatát, amely rövid idő alatt a streaming listák élére került, illetve Brad Pitt készülő Forma–1-es filmjét, amely szintén hozzájárulhat a sportág pozíciójának megerősítésében a tengerentúlon. A film igazi kasszasikernek ígérkezik, és várhatóan jövőre készül el, és az egyik érdekessége, hogy a színésznek Lewis Hamilton ad tanácsokat egy autóversenyző karakterének megformálásához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.