A Temu olyan gyártókat vásárol fel, amelyek korábban a divatipari versenytárssal, a Shein online kiskereskedelmi üzlettel álltak szerződésben. A Shein eközben a beszállítóit igyekszik megszűrni, mielőtt az amerikai tőzsdére lépne, és tavaly azokat a beszállítóit vette célba, akik nem feleltek meg a gyár méretére vonatkozó követelményeknek, és amelynek következtében több beszállító átállt a Temuhoz – írta a The Financial Times.
A tevékenységét a kínai gyártókkal szembeni amerikai ellenérzések miatt Szingapúrba áthelyező Shein arra koncentrál, hogy szűkre szabott beszállítói hálózatával továbbra is nyomott áron kínálja termékeit a Z-generáció vásárlóinak. A Temu ezzel szemben árversenyre kényszeríti beszállítóit, így képes elérni például azt, hogy 4 dollárért kínáljon egy laptopot, vagy 9 dollárért egy autógumit. A Sheint a legutóbbi tőkeemlés 60 milliárd dollárra értékelte, a társaság éppen Peking jóváhagyására vár, hogy nyilvános részvénykibocsátást hajtson végre az amerikai piacon.
A tőzsdeaspiráns cég Kína-szerte küldte szét ügynökeit tavaly, ellenőrizendő beszállítóit, s arra jutott, hogy sokuk nem felel meg az általa támasztott követelményeknek; nem foglalkoztat legalább 50 embert, és üzemének alapterülete nem haladja meg a 800 négyzetmétert. A Shein ezt azért követeli meg, hogy elébe menjen azoknak a nyugati vádaknak, amelyek szerint „rabszolgamunkában” foglalkoztatja dolgozóit.
A Temu számára ez a jelek szerint nem szempont.
A kínai cég inkább online piactérként, mintsem közvetlen gyártóként igyekszik pozicionálni magát – szemben a Sheinnel, amely saját márkanevei alatt forgalmaz.
A Shein előnyének tartják például azt, hogy hosszú távú kapcsolatokra törekszik beszállítóival, s ennek megerősítése érdekében gyorsabban fizet nekik, mint ahogy az az iparágban – például a Zaránál vagy a H&M-nél szokásos. Persze a Temu sem hagyja magát, igyekszik elcsaklizni a Shein beszállítóit, s ezzel párhuzamosan olyan kínai beszállítókat keres, amelyek az Egyesült Államokban és Európában is rendelkeznek raktárakkal – nem titkolva, hogy az Amazon pozícióit kóstolgatják. Ezzel a lépéssel a vállalat szakít korábbi – s a kínai online kereskedők többségére jellemző – modellel, amely szerint a hazai pályán olcsón legyártott tömegtermékekkel, kínai raktárakból látják el piacaikat.
Ennek hátterében az áll, hogy a Temunak két-három hétig tart, míg az amerikai piacra érkeznek árui, ehhez képest az Amazon két napon belül már szállít. A brit lapnak nyilatkozó Amazon-beszállítók szerint a kínai óriás ezzel árversenyre kényszeríti amerikai ellenlábasát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.