Az Európai Bizottság (EB) egy héttel, június 13-ig meghosszabbította a Lufthansa–ITA-üzlettel kapcsolatos döntés határidejét a Reuters szerint. A német légitársaság tavaly jelentette be, hogy egy tőkeemelés keretében 325 millió euróért 41 százalékos részesedést tervez szerezni az állami tulajdonú olasz riválisban.
Az EB azonban vizsgálatot indított: az uniós testület szerint a két fél összeolvadása sértheti a tisztességes versenyt. A Lufthansa válaszul több kötelezettségvállallást is benyújtott. Az Alitalia megmentéséhez és az Italia Trasporto Aereo (ITA) létrehozásához az Európai Unió jóváhagyása is kellett, mivel csak állami mentőövvel sikerült a csődből kihúzni a fapadosokkal vívott versenyben alulmaradt légitársaságot.
Brüsszel csak azzal adta áldását a római mentőakcióra, hogy az állami tulajdont csökkenteni kell az ITA-ban. A veszteséges cégtől Róma is szabadulna, tavaly végül a Lufthansa lett a befutó. Azonban az uniós trösztellenes eljárás miatt késik az üzlet lezárása, ami kiváltotta az olasz kormány bírálatát. Róma többször sürgette a bizottságot, hogy minél előbb hozzon döntést a kérdésben.
A Lufthansa terjeszkedése az olasz légitársaságban olyan ügylet, amely az elmúlt huszonöt év logikáját követi az európai légi közlekedési világban. A jövőben koncentráltabb lehet az eddig széttöredezett európai légi közlekedési piac, mivel a veszteségesen működő, vergődő nemzeti és regionális légitársaságokat sorra felvásárolhatják a nagyobb szereplők.
Korábban számos ország látta úgy, hogy mindenképp szükség van saját szolgáltatóra, azonban a nemzeti és regionális légitársaságok képtelenek felvenni a versenyt az iparág meghatározó szereplőivel. Például a fapados légitársaság, a Norwegian Air tavaly bekebelezte a kizárólag norvég piacra koncentráló Wideroe céget.
A szakértők úgy vélik, hogy az elkövetkező években az európai légi közlekedési piac két részre fog válni: a Lufthansa, az Air France és az IAG alkotta három nagy légitársasági csoportra, amelyek felvásárolják a kisebb nemzeti légitársaságokat, valamint az olyan fapados óriásokra, mint a Ryanair, a Wizz Air és a Norwegian. Ez a folyamat az Egyesült Államokban már lejátszódott.
Pörög az űrturizmus: személyre szabott vendégélmény és Michelin-csillagos ételek 44 millió forintértMár lehet jegyeket vásárolni a Celeste nevű sztratoszferikus léggömbhöz rögzített kapszulában tett utazásokra. Az előfoglalás 10 ezer euróba (nagyjából 3,7 millió forint) kerül, az utazás teljes költsége 120 ezer euró (körülbelül 44,3 millió forint). A francia Zephalto céggel utazó űrturisták a gravitáció elvesztése nélkül csodálhatják meg a Földet, miközben egy többfogásos vacsorát is elfogyaszthatnak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.