Az idei első félévben 17,7 millió turista érkezett Japánba, ami 65,9 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakában regisztrált 10,7 millió látogatóhoz képest. A koronavírust megelőző, 2019-es évhez viszonyítva 6,9 százalékkal nőtt a beutazók száma, vagyis a szigetország turizmusa teljesen helyreállt a pandémia okozta sokkot követően.
Júniusban a havi adat is rekordot döntött 3,13 millióval, ami már a negyedik egymást követő hónap volt, amikor a látogatók száma meghaladta a hárommilliót. A januártól június végéig tartó időszakban Dél-Koreából (4,42 millió) érkezett a legtöbb turista, míg Kína a második több mint hárommillióval.
A növekedés főleg a kínaiaknak köszönhető, akik közül ötször annyian látogattak Japánba, mint az előző év első felében, továbbá minden országból, régióból nőtt a beutazók száma. A turisták összesen 3,9 ezermilliárd jent (több mint 8,9 ezermilliárd forint) költöttek a vizsgált időszakban, ami éves szinten 73,5 százalékos emelkedés jelent, míg 2019 első hat hónapjához képest 68,6 százalékkal több.
A kínai turisták 442 milliárd jent költöttek, a második negyedévben pedig megelőzték a máshonnan érkező látogatókat. Az előrejelzések szerint idén összesen 34,5 millió turista érkezhet Japánba, akik 6,9 ezermilliárd jent költhetnek, ami összhangban van az első féléves adatokkal. A turizmus felpörgéséhez hozzájárult a gyenge jen is.
A jen a főbb devizák közül az egyik legrosszabbul teljesítő fizetőeszköz idén, az év eleje óta 11,2 százalékkal gyengült a dollárral szemben. Ez főként a japán és az amerikai kamatlábak közötti különbséggel magyarázható: a Fed régóta 5,25–5,5 százalékos sávban tartja a rátát, míg a szigetország 0,1 százalékon.
Ez a jelentős különbség, ami az amerikai befektetéseknek és a dollárnak kedvez. A gyengébb jen általában segíti a japán nagyvállalatokat, mivel pörgeti az exportot. Sőt, az idegenforgalmára is jótékony van, ugyanis a turisták a nekik kedvezőbb árfolyam miatt több jenhez jutnak, amit aztán szívesebben költenek.
Ellenben megdobja a költségeket a behozatal terén, a drágább energia- és az élelmiszerimport a fogyasztókat sújtja. Sőt, már a japán újrafegyverkezést is hátráltatja. Így aztán nem meglepő, hogy Tokió igyekszik megerősíteni a devizát, ami az elmúlt hetekben kisebb mértékben erősödni kezdett.
Parádés félévet zárt a magyar turizmusJanuár és június között 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a tavalyi rekordév első félévi értékét. Az eredményekhez nagyban hozzátett a vidéki desztinációk forgalmának erősödése is, ahol a vendégéjszakák közel kétharmada keletkezett. Elmondható, hogy a turizmus tavaly vett lendülete továbbra is érezteti hatását. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.