Új front nyílik a gőzerővel terjeszkedő, a piacokat olcsó áruikkal letaroló kínai online kiskereskedők harcában, a Shein ugyanis megelégelte, hogy legfőbb riválisa, a Temu, saját szellemi tulajdonát másolva és üzleti titkainak felhasználásával igyekszik versenyelőnyre szert tenni, ezért az Egyesült Államokban indított pert ellene.
A Shein súlyos vádakat fogalmazott meg legfőbb versenytársával szemben a washingtoni szövetségi bírósághoz hétfőn benyújtott keresetében. Azt állítja, hogy a Temu arra ösztönzi az eladókat a platformján, hogy tulajdonítsák el más márkák dizájnjait, majd megakadályozza, hogy a lekoppintott termékeket eltávolítsák a platformról, még akkor is, ha a gyártó elismerte a jogsértést.
A Temu rendkívül alacsony árak ígéretével csábítja az amerikai fogyasztókat mobilalkalmazásának letöltésére és használatára. A Temu azonban nem profitál ezeknek a termékeknek az eladásából, amelyek ára olyan alacsony, hogy minden tranzakción pénzt veszít
– áll a panaszban, amit a CNBC szemlézett.
A versenytárs szerint a Temu azzal tudja minimalizálni így keletkező hatalmas veszteségeit, hogy mások szellemi tulajdonjogainak megsértésére ösztönzi a platformján értékesítőket, hogy hamisított vagy nem megfelelő minőségű árukat adjanak el.
A cég keresetében ipari kémkedéssel is megvádolta a Temut, azzal, hogy értékes üzleti titkokat lopott el tőlük, és a legkelendőbb termékeikre, valamint belső árképzésükre vonatkozó információkat szerzett meg ezáltal.
A Temu szerintük odáig merészkedett a fogyasztók megtévesztésében, hogy a közösségi médiában magát a Sheinnek kiadva próbálta saját platformjára terelni a vásárlókat.
A két, egymással is egyre kiélezettebb küzdelmet folytató, ázsiai e-kereskedelmi óriás villámgyorsan hódította meg a piacot ultraalacsony árú termékeivel, és azzal, hogy sokkal gyorsabban tudnak reagálni a trendekre, mint hagyományos versenytársaik. Eközben azonban rengeteg kritika érte őket a munkaügyi gyakorlatuk és a kínai kormánnyal való kapcsolataik, továbbá amiatt is, hogy állítólag más márkák dizájnjait használják fel.
A kínai fast fashion kereskedők közötti jogi csata pikantériáját tovább növeli, hogy a Shein eközben maga is hasonló vádak alól próbálja tisztára mosni magát, mivel a közelmúltban számos divatmárka és független művész, köztük a H&M és a Levi Strauss is termékeinek lekoppintása miatt tett jogi lépéseket vele szemben.
A jogi adok-kapok sem most kezdődött a felek között, tavaly a Temu citálta bíróság elé a Sheint, ugyancsak szerzői jogi aggályok miatt, illetve azért, mert szerintük riválisuk „maffiaszerűen megfélemlíti” a beszállítókat, hogy kizárólagos szerződésekbe kényszerítse őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.