BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Temu,And,Shein,Apps,Seen,On,The,Screen,Of,Smartphone.

Kitálalt a Shein: újabb súlyos vád vetült a Temura – így téveszti meg a vásárlókat a kínai divatkereskedő

Üzleti titkainak megszerzése és szerzői jogainak megsértése miatt pert indít a Temu ellen a Shein az Egyesült Államokban. A jogi lépés újabb csata a két kínai e-kereskedelmi óriás között dúló egyre ádázabb küzdelemben.

Új front nyílik a gőzerővel terjeszkedő, a piacokat olcsó áruikkal letaroló kínai online kiskereskedők harcában, a Shein ugyanis megelégelte, hogy legfőbb riválisa, a Temu, saját szellemi tulajdonát másolva és üzleti titkainak felhasználásával igyekszik versenyelőnyre szert tenni, ezért az Egyesült Államokban indított pert ellene.

A bíróságon is ölre megy a vásárlókért a Temu és a Shein / Fotó: AFP

A Shein súlyos vádakat fogalmazott meg legfőbb versenytársával szemben a washingtoni szövetségi bírósághoz hétfőn benyújtott keresetében. Azt állítja, hogy a Temu arra ösztönzi az eladókat a platformján, hogy tulajdonítsák el más márkák dizájnjait, majd megakadályozza, hogy a lekoppintott termékeket eltávolítsák a platformról, még akkor is, ha a gyártó elismerte a jogsértést.

A Temu rendkívül alacsony árak ígéretével csábítja az amerikai fogyasztókat mobilalkalmazásának letöltésére és használatára. A Temu azonban nem profitál ezeknek a termékeknek az eladásából, amelyek ára olyan alacsony, hogy minden tranzakción pénzt veszít

– áll a panaszban, amit a CNBC szemlézett.

A versenytárs szerint a Temu azzal tudja minimalizálni így keletkező hatalmas veszteségeit, hogy mások szellemi tulajdonjogainak megsértésére ösztönzi a platformján értékesítőket, hogy hamisított vagy nem megfelelő minőségű árukat adjanak el.

A cég keresetében ipari kémkedéssel is megvádolta a Temut, azzal, hogy értékes üzleti titkokat lopott el tőlük, és a legkelendőbb termékeikre, valamint belső árképzésükre vonatkozó információkat szerzett meg ezáltal.

A Temu szerintük odáig merészkedett a fogyasztók megtévesztésében, hogy a közösségi médiában magát a Sheinnek kiadva próbálta saját platformjára terelni a vásárlókat.

A két, egymással is egyre kiélezettebb küzdelmet folytató, ázsiai e-kereskedelmi óriás villámgyorsan hódította meg a piacot ultraalacsony árú termékeivel, és azzal, hogy sokkal gyorsabban tudnak reagálni a trendekre, mint hagyományos versenytársaik. Eközben azonban rengeteg kritika érte őket a munkaügyi gyakorlatuk és a kínai kormánnyal való kapcsolataik, továbbá amiatt is, hogy állítólag más márkák dizájnjait használják fel.

Perlekednek egymással és a hagyományos divatláncokkal is

A kínai fast fashion kereskedők közötti jogi csata pikantériáját tovább növeli, hogy a Shein eközben maga is hasonló vádak alól próbálja tisztára mosni magát, mivel a közelmúltban számos divatmárka és független művész, köztük a H&M és a Levi Strauss is termékeinek lekoppintása miatt tett jogi lépéseket vele szemben.

A jogi adok-kapok sem most kezdődött a felek között, tavaly a Temu citálta bíróság elé a Sheint, ugyancsak szerzői jogi aggályok miatt, illetve azért, mert szerintük riválisuk „maffiaszerűen megfélemlíti” a beszállítókat, hogy kizárólagos szerződésekbe kényszerítse őket.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.