A 60 éves Hill eredetileg 1988-ban csatlakozott a Nike-hoz, és 2020-ban nyugdíjba vonulása előtt a fogyasztói és piactérért felelős elnöke volt. Október 14-én veszi át a vezetést. A 64 éves Donahoe pedig nyugdíjba vonul, és januárig tanácsadóként marad a cégnél – jelentette a Bloomberg.
A Nike-részvények több mint 7 százalékkal drágultak a hírre a New York-i kereskedésben. A cég papírjainak árfolyama idén 25 százalékot zuhantak, mivel a cipőóriás a csökkenő eladásokkal és a vásárlók elvándorlásával küzd, akik az olyan felkapaszkodó atlétikai márkákat választják, mint az On és a Hoka, valamint olyan régebbi riválisokat, mint például az Adidas.
Donahoe, aki korábban az eBay Inc. arca volt és a Bain & Co. tanácsadója, 2020-ban vette át az irányítást, és lett nagyrészt a bukás arca a Nike-nál.
Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy kihívásokkal kellett szembenéznünk az elmúlt évben, de alapjaink továbbra is rendkívül erősek
– írta az ügyvezető elnök Mark Parker egy munkavállalóknak szóló feljegyzésben. „Most minden eddiginél jobban össze kell fognunk, hogy felgyorsítsuk és kiaknázzuk a cégben rejlő lehetőségeket annak érdekében, hogy a Nike Inc. ismét növekedési pályára álljon.”
A befektetők az várják az új rendszertől, hogy felgyorsítsák a termékfejlesztést, és többet olyan cipőtechnológiával álljon elő, amely korábban meghatározta a márka úttörő jellegét. Az a döntés, hogy visszahoznak egy régóta fennálló vezetőt, ahelyett, hogy egy másik, a Nike innovációs kultúrájában kevésbé beavatott kívülállót keresnének, rámutat a vállalat elkeseredettségére, hogy megfordítsa az eladások visszaesését, amely ártott a részvényeknek, rontotta az alkalmazottak morálját és a márka globális hírnevét.
A bejelentés után Hill azt mondta, tudja, hogy „a dolgok nem voltak könnyűek”. Arra buzdította az alkalmazottakat, hogy tömörüljenek csapatként, és sürgősen cselekedjenek, mondván, a vállalatnak most eredményeket kell elérnie, és fel kell készülnie a jövőbeli sikerekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.