A tömeges leépítést szeretnék megelőzni a Girard-Perregaux-nál, és az Ulysse Nardin-nél, ezért az államhoz fordultak forrásért. Patrick Pruniaux elnök-vezérigazgató szerint a két gyártót birtokló Sowind Group 320 dolgozójának mintegy 15 százaléka már vagy kényszerszabadságon van, vagy rövidített munkaidőben dolgozik.
Eddig más volt a helyzet, egy kisebb szektort sújtó válságról beszéltünk, az idei év nagy kihívás mindenkinek
– mondta Pruniaux a múlt heti Genfi Watch Days show-n adott interjúban.
A gyártók tehát a pénzügyi segítséggel időt szeretnének nyerni, a program keretében a svájci állam fizeti a dolgozók fizetésének akár 80 százalékát, a kormány legfontosabb célja a tartós leépítések megakadályozása.
A válság méretét jól szemlélteti, hogy az óragyártás központjában,
Jura kantonban a nyáron 40 cég nyújtott be kérelmet
– mondta Pierre-Alain Berret, a Jura Kereskedelmi és Iparkamara vezetője a múlt hónapban. Az év elején még csupán mindössze öt gyártó jelezte a problémákat.
A luxusóra-kereslet globálisan is csökkent, de
a mélyrepülés Kínában a legszembetűnőbb, a világjárvány utáni példátlan fellendüléshez képest.
Három egymást követő rekordév után a nagykereskedelmi óraexport értéke 2,4 százalékkal esett az év első hét hónapjában. Ez rámutat arra, hogy a fogyasztók tartózkodnak a luxustól és nem vásárolnak drága órákat sem.
A legkeresettebb márkák továbbra is „ellavíroznak”, a Rolex, vagy a Patek Philippe nem is kért segítséget. A gond a valamivel olcsóbb márkákkal van elsősorban. Így a Richemont, a Vacheron Constantin, az IWC mögött álló tulajdonosai kör fogja leginkább a fejét, de nem kisebb a gond az Omega háza táján, és a Swatch Groupnál sem. A Sowind Group szerint kevés jele van a kínai gazdasági konjuktúrának, így jövőre sem valószínűsíthető brutális fellendülés, idén pedig stagnálás körüli eladással számolnak, a tavalyi 10 százalék alatti növekedés után.
A Breitling vezérigazgatója, Georges Kern azt mondta:
Egyes beszállítók hat, hét vagy nyolc hét szabadságot vettek ki.
Ugyanakkor a menedzser bizakodó: egyensúlyt kell teremteni, még az idei évre is lehet egy kismértékű növekedéssel számolni, amit az Egyesült Államok húz majd.
Jean-Christophe Babin, a Bulgari ékszerüzlet vezérigazgatója szerint a kínai válság hónapokig tart. Ugyanakkor a cégnek menekülőutat jelentenek a női karórák, ez a piac ugyanis kevésbé volatilis. Emellett az is szerencse, hogy a márka saját logisztikai láncát egy kézben tartja, azaz kevésbé van kitéve a beszállítói leállásoknak.
Rolf Studer, a búváróráiról ismert Oris vezérigazgatója emlékeztetett, hogy a kereslet visszaesését tovább erősíti a svájci frank tartós erősödése. Ez csökkenti a profitot és növeli az árakat, amikor a fogyasztók amúgy is bizonytalanok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.