BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alkuszok helyett szakemberre vágynak a "magyar hangyák"

Minimális az esély a lakossági hitelpiac rövid távú felpezsdülésére – állítja az egyik legnagyobb hazai független pénzügyi tanácsadó cég, a Money & More. Ugyanakkor a tudatos megtakarítás egyre nagyobb szerepet kap a hazai piacon.

Hitelezési oldalon tartósan hiányzik a fizetőképes kereslet, ugyanakkor a lakosság körében egyre népszerűbbek a megtakarítási termékek. A pénzügyi válság egyik pozitív hatásaként a lakossági megtakarítások érezhetően növekedésnek indultak és előtérbe került az öngondoskodás, illetve a pénzügyi tudatosság kérdése.

Annak ellenére sem várható komoly hitelpiaci fellendülés, hogy a legfrissebb adatok szerint az első negyedévben ismét növekedésnek indult a lakossági forinthitelek állománya. „A fizetőképes kereslet komoly hiánya jellemzi a hitelpiacot, ami annak ellenére is igaz, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint a márciusban folyósított 41,6 milliárd forint 17,5 százalékkal, a negyedév során kihelyezett 104,4 milliárd forint 21,1 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban” – mondta Bunghardt Csaba vezérigazgató.

Jól megfigyelhető ugyanakkor a megtakarítási termékek népszerűségének növekedése, ami összefüggésben áll a pénzügyi tudatosság erősödésével. Ebben a folyamatban kulcsszerepet játszanak azok a pénzpiaci szereplők, akik információval, ajánlatokkal, pénzügyi termékekkel, tanácsokkal szolgálják ügyfeleiket. „A Money & More kiemelten fontosnak tartja a pénzügyi szemléletváltás előremozdítását, ami azt is jelenti, hogy az alkuszi tevékenységet folyamatosan az átgondolt, ügyfélközpontú és jövőtervezésen alapuló pénzügyi tanácsadás váltja fel” – emelte ki a vezérigazgató.

A Money & More tapasztalatai szerint a megtakarítási termékek növekedésének népszerűségével párhuzamosan egyre komolyabb az igény a felkészült, független, hosszú távú pénzügyi tanácsadói kapcsolatokra az ügyfelek körében, ami szintén a pénzügyi tudatosság növekedésének a jele. „A klasszikus alkuszi tevékenységről folyamatosan helyeződik át a hangsúly a pénzügyi tervezés, az ügyfelekkel való folyamatos kapcsolattartáson keresztül a minél teljesebb körű kiszolgálás felé. „A „Tanácsadó egy életre” alapelv ma már általános a pénzügyi termékek piacán az angolszász gyakorlatban, és ez a Money & More egyik legfontosabb elve is” – fejezte be Bunghardt Csaba.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.