„Amikor az autó esetenként több milliós értékét állítjuk szembe a havi pár ezer forintos költséggel, amibe a casco biztosítás kerül, egyértelműnek tűnik a döntés. Az autótulajdonosok egy része ezt az egyszerű számítást csak az után végzi el, hogy szembesült a kárral. Utólag viszont már nem tudunk segíteni azoknak, akik nem kötöttek biztosítást. Érdemes ezért előre mérlegelni: megéri-e az a havi párezer forintos díj, hogy nyugodtan aludjunk, mert tudjuk, ha elviszik az autónkat, lesz mire támaszkodni.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.
Az Országos Rendőr Főkapitányság (ORFK) adatai szerint a 2010-ben eltulajdonított 6109 jármű túlnyomó része személygépkocsi, összesen 4885 darab. Bár 2009-hez képest az összes ellopott járművek száma 4,5 százalékkal csökkent, a személygépkocsiknál ez a kedvező tendencia alig jelentkezett, szinte ugyanannyi személyautót vittek el. Emelkedett a lopások száma Csongrád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom és Jász-Nagykun-Szolnok megyében. Csökkent ugyan az esetek száma az előző évekhez képest, de a többi megyével összehasonlítva még mindig kiemelkedően magas Budapesten, ahol az összes személyautó lopás 62 százaléka, 3777 eset történt. Legjobb a helyzet Békés, Vas és Nógrád megyében, ahol tavaly kevesebb mint 35 autót tulajdonították el.
„Egy autó vásárlása még manapság is a lakásvásárlás után az egyik legnagyobb pénzügyi döntés. Általában több éves spórolás eredményeként vagy hitelfelvétellel sikerül megszerezni a kívánt járművet. Elvesztése nagyon súlyos csapás, különösen azoknak, akiknek a munkájukhoz vagy a munkahelyre történő eljutáshoz nélkülözhetetlen az autó. Ilyenkor, ha nem sikerül heteken belül megnyugtató megoldást találni, akár a munkahely és így a család egzisztenciája is veszélybe kerülhet.” – tette hozzá Kaszab Attila. - „Ma már havi néhány ezer forintos költséggel megvásárolható a védelem a saját hibából okozott vagy a lopás miatt keletkezett kár ellen”. A szakember szerint a piacon egyre több megfizethető, egyéni igényekre szabott casco megoldás elérhető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett.
Ugyanakkor egy korábbi felmérés arra világít rá, hogy a casco nélkül autózók fele a magas díjakra, harmaduk pedig az autó korára hivatkozva nem köt casco biztosítást járművére. A kotelezo.hu internetes szakportál felmérésének eredményeiből kiderül, a casco biztosítást elutasítók gyakran hivatkoztak még a biztosító gyenge fizetési hajlandóságára, illetve az egyéb okok között a magas önrészt és azt említették, hogy saját hibájukból úgysem okoznak kárt.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint a múlt év végén 4,076 millió autósnak volt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása (kgfb), míg cascót csak ötödük, 799 ezer kötött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.