Többet tud a lakosság a takarékszövetkezetekről, mint egy éve – derült ki a TakarékBank megbízásából tavaly év végén - városi és vidéki felnőtt lakosság megkérdezésével - végzett kutatásból, összehasonlítva azt egy 2011-es felméréssel. 2012-ben a megkérdezettek 40 százaléka a takarékszövetkezetekre a „sok takarék egységes hálózatát” és „a hazai tulajdonú vidéki pénzügyi szolgáltatót” találta jellemzőnek, ezt a két alapvető vonást 2011 februárjában még csak a megkérdezettek 25 százaléka jelölte meg.
A takarékokról alkotott képet egyértelműen a vidékhez kötődés és a személyes ügyfélkapcsolat határozzák meg, igazolta vissza a felmérés. A válaszadók 90 százaléka inkább a vidékiek, mint a városiak pénzintézetének tartotta a takarékszövetkezeteket, ahol egyszerű ügyféllé válni (72 százalék), és személyre szabott megoldásokat kínálnak (67 százalék). Ámbár tavaly első sorban a devizahitelek kiváltásához nyújtott segítség kapcsán kaptak nagyobb figyelmet a takarékok, azokat a felmérésben résztvevők 72 százaléka továbbra is inkább a megtakarítók, mint a hitelfelvevők pénzintézetének tartja. A szektorról alkotott korábbi kép változását jelzi, hogy a megkérdezettek több mint 60 százaléka modern és újító hozzáállású hitelintézetként jellemezte a szövetkezeti hitelintézeteket.
A válaszadók a lokális kapcsolatokat elemző kérdőíven a takarékok három legjellemzőbb vonása közé sorolták, hogy törődnek a helyi ügyekkel, értik a helyi lakosok napi gondjait, örömeit, igényeit, továbbá nagy arányban foglalkoztatnak helyi lakosokat. A többség kiemelte azt is, hogy egy takarék fiókjában őszinte tájékoztatást kap a termékek hátrányairól, költségeiről, s csak azt akarják eladni neki, amire valóban szüksége van.
A takarékok piaci erejét jellemző adatok ugyanakkor meglepetést keltettek. A felmérésben résztvevők számára az országosan a legnagyobbnak mondható, összességében körülbelül 1600 fiókból és közel 1000 bankjegykiadó automatából álló hálózat kedvezőbb volt annál, mint amit gondoltak, ahogy arra sem számítottak, hogy a takarékszövetkezetek ügyfélköre már majdnem eléri az 1 milliót. A megkérdezettek támogatták ugyanakkor, hogy az egyenként túl kicsi hitelintézetek TakarékPont hálózatba szerveződve vegyék fel a versenyt a bankokkal. Ez az elgondolás a válaszadók 91 százalékának tetszett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.