A vállalati kötvények piacán az a legizgalmasabb esemény, amikor a többieket megelőzve találunk valamilyen félreárazást, egy addig észrevétlen jelenséget. Az egyik ilyen klasszikus példa az Air France 6,25 százalékos örökjáradék-kötvénye, melyet 2015 márciusában bocsátottak ki 2020. október 1-jei első lehetséges visszahívással. A visszahívás jogával ezután csak ötévente élhet a kibocsátó, és csakis ezen a napon.
Ha elmulasztaná az első dátumot, a későbbiekben egészen drasztikus, 11,072 százalékos felárat lenne kénytelen fizetni az 5 éves euróswaprátára, ami arra utal, hogy bár alárendelt kölcsöntőkéről van szó, már a kibocsátáskor is az lebegett a társaság szeme előtt, hogy élni fog az első visszahívással, és nem lesz szükség a tőkehelyzete megtámogatására. A piac 2016 közepéig szinte figyelmen kívül hagyta ezt az apróságot, és így is egy év kellett, hogy a már értelmezhető 110 százalékra árazza a kötvényt. Ezen az árszinten visszahívás esetén még mindig 2,16 százalékos hozamról beszélhetünk, szemben például a francia állampapírok –0,5 százalékos hozamával hasonló időtávra, azonban ha kint maradna a papír ezután is, akkor már majdnem 10 százalékos éves hozamot eredményezne.
A tavalyi év szinte minden szempontból sikeresnek számított az Air France-nak: befejezte a holland KLM légitársaság integrációját, várakozáson felüli nyereségről számolt be, és az árfolyama majdnem megháromszorozódott. Úgy tűnik, hogy a csődöktől hemzsegő légi közlekedési piac egyik nyertesével van dolgunk. Készpénzállománya bőséges, eladósodottsága egyáltalán nem vészes, ezért a kötvény visszahívása várható. Ha ezt biztosra vesszük, akkor akár további emelkedés is elképzelhető az árfolyamban, és a szokásos árkonvergencia is várathat magára (a piaci ár a lejárathoz közeledve a névértékhez tart), hiszen a cég hosszabb lejáratú kötvényei rendre 1,1-1,2 százalékos hozammal forognak, ehhez a szinthez pedig 112,5 százalékos árfolyam tartozna jelen pillanatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.