Napi mélypontjukon a BMW és a Daimler részvényei több mint 3,5 százalékos, a Volkswagené pedig 3,2 százalékos mínuszban forogtak a frankfurti tőzsdén. A francia Renault, amely a Nissanban birtokolt 43,4 százalékos részesedése révén van jelen az amerikai piacon, közel 2,2 százalékos árfolyamesést szenvedett el a párizsi börzén.
Elemzők szerint az árfolyamok csökkenése közel sem tükrözi a fenyegetés súlyosságát teljes egészében, ugyanis az Egyesült Államokban elrendelt vizsgálat kimenetele bizonytalan és hónapokig is elhúzódhat.
Donald Trump amerikai elnök szerdán kérte fel Wilbur Ross kereskedelmi minisztert, hogy indítson vizsgálatot annak feltárására, hogy a járművek és alkatrészek behozatala milyen hatást gyakorol az Egyesült Államok nemzetbiztonságára.
Az 1962-es kereskedelemfejlesztési törvény 232-es cikkelye alapján kezdeményezett vizsgálat célja annak megállapítása, hogy a nagymértékű import nem tette-e tönkre a belföldi autógyártást, illetve az, hogy a belföldi autó- és autóalkatrészek gyártásának hanyatlása mennyire csökkentette az innovációt és az új technológiák alkalmazását.
Donald Trump nyilvánvalóan nem gondolkodik azon, hogy miként előzze meg egy kereskedelmi háború kipattanását
– mutatott rá Thomas Altmann, a QC Partners frankfurti eszközkezelő vállalat portfólió menedzsere, aki szerint az autók vámtarifáinak emelése rémálom lenne a német autóipar számára, és erős hatást gyakorolna az eladásokra.
Az Európai Unió 7,3 milliárd dollár (6,2 milliárd euró) értékben importált személyautókat az Egyesült Államokból, míg az exportjának értéke 37 milliárd eurót tett ki 2017-ben.
A BMW és a Mercedes növelte gyártási kapacitását az Egyesült Államokban, de a Volkswagenhez és az Audihoz hasonlóan milliárdokat ruháztak be mexikói gyárakba, amelyek amerikai exportra termeltek.
A német vállalatok tavaly 804 ezer autót gyártottak az Egyesült Államokban, de további 657 ezret Németországból exportáltak.
Az utóbbi három év alatt a német autógyártók 29 százalékkal növelték termelésüket az Egyesült Államokban, míg a Németországból induló amerikai exportjuk 25 százalékkal csökkent. Mindazonáltal a főleg az amerikai piacra termelő mexikói autógyárakban csak tavaly 46 százalékkal nőtt a termelés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.