A magyarok 57 százaléka nyitott a legújabb pénzügyi informatikai technológiákra, de csak 17 százalékuk használja őket – derül ki a Cofidis országos reprezentatív kutatásából. A legújabb technológiákat használók, illetve az irántuk érdeklődők jellemzően városi, diplomás, magas keresettel rendelkező fiatalok, míg az elutasítók táborába elsősorban az ötven évnél idősebb, kisebb településen élő emberek tartoznak.
A magyarok nagy többségének, 80 százalékának a fintech mint fogalom még mindig ismeretlen,
ám ennek ellenére viszonylag sokan hallottak az olyan modern megoldásokról, mint a mobilos fizetés (57 százalék), a videós azonosítás (41 százalék) vagy a virtuális pénzzel történő fizetés (39 százalék). Az online hitelfelvétel lehetőségéről személyes ügyintézés nélkül 38 százalék, a mobiltelefonnal történő biztosításkötésről 32 százalék, az aktuális ügyintézés online nyomon követésének lehetőségéről 29 százalék tud.
A digitális pénzügyi megoldások általános előnyei közül a legtöbben – a válaszadók 43 százaléka – a gyorsaságot emelték ki, de több mint harmaduk (34 százalék) szerint az is nagy előny, hogy mindig kéznél van az adott eszköz, és így rugalmasan használható.
A válaszadók döntő része, 47 százaléka hagyományőrző – szerintük nem lehet helyettesíteni a személyes ügyintézést, tanácsadást.
A technológiai bizonytalanság köszön vissza abban, hogy a válaszadók 46 százaléka a digitális pénzügyi megoldások esetében tart attól, hogy csalók is hozzáférhetnek az adatokhoz, illetve 38 százalékuk megítélése szerint ezek a megoldások vélhetően nem úgy működnek, ahogy előzetesen elmondták nekik.
A válaszadók harmada ráadásul meggyőzhetetlennek tűnik: szerintük nincs olyan érv, amely bizalmat ébresztene ezen technológiák iránt. Ebben a körben elvárás (37 százalék vélekedik így), hogy garantálja a szolgáltató az ügyfél adatainak biztonságos kezelését, illetve harmaduk arra is garanciát akar, hogy a szolgáltatás valóban úgy működik, ahogy mondták. A tamáskodók ötöde akkor próbálna ki ilyen szolgáltatást, ha valóban minden olyan ügyet el lehetne intézni digitálisan, amit ő mint ügyfél el tud intézni személyesen.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.