BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ennyit értek a CIG papírok

Közel 11,5 milliárd forintos díjbevétel mellett az egy részvényre eső nyereség 15,1 forint – adta hírül a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. második negyedéves tőzsdei gyorsjelentésében.

A tavaly „Az Év Biztosítója” címet elnyert CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. közzétette a nemzetközi számviteli szabályok szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését a 2018 első és második negyedéves pénzügyi adatokkal.

A csoportszintű adózott eredmény 1,155 milliárd forint, a teljes átfogó jövedelem 642 millió forint nyereség, az egy részvényre eső féléves nyereség pedig 15,1 forint lett.

A biztosítási díjbevétel 11,468 milliárd forintot ért el 2018 első hat hónapjában. Az élet szegmens a tavalyi év hasonló időszakához képest megduplázta adózott eredményét, míg a nem-életbiztosítási üzletág a 2017-es első félévi 135 millió forintos veszteség után idén 410 millió forint nyereséget ért el.

Fotó: Kallus György

Az élet szegmensben az első féléves életbiztosítási új szerzés 1,524 milliárd forint, amely 7 százalékos növekedés 2017 hasonló időszakához képest. A nem-életbiztosítási szegmensben a nettó állományfejlődés a 86 millió forint csökkenés, amelyet a tavaly felvásárolt biztosító integrálását követő portfoliótisztítás magyaráz.

A CIG Pannónia saját tőkéje a tavaly év végi 9,015 milliárd forintról 16,937 milliárd forintra emelkedett 2018-ban.

Az áprilisi Közgyűlés döntött arról, hogy a részvénytársaság a 2017-es üzleti év után részvényenként bruttó 10 forint osztalékot fizet tulajdonosainak. Az összesen 933 millió forint osztalék kifizetése a terveknek megfelelően az első félévben megtörtént.

A CIG Pannónia életbiztosítási üzletágának Szolvencia II szerinti tőkemegfelelése 348 százalék, míg a nem-életbiztosítási üzletág tőkemegfelelése 180 százalék, így teljesítik a Felügyelet által minimálisan elvárt 150 százalékos tőkemegfelelési szintet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.