Amikor Oliver Hicks, a 20 éves másodéves egyetemista befejezte a munkát a családi ház udvarában, édesapja 50 dollárt nyújtott át neki. Ő azonban azt mondta, hogy készpénz helyett inkább egy mobilapplikáción keresztül utalja át neki az összeget. Édesapja értetlenül nézett, mondván: itt van előtted 50 dollár, miért nem veszed el most? – írja a The Wall Street Jornal.
Oliver, mint számos tinédzser és fiatal felnőtt, készpénz helyett inkább a digitális pénztárcát preferálja, még ha ez azzal jár is, hogy várnia kell, amíg a tranzakció végbemegy – írja a lap. Az emberek gyakran olyan mobilos fizetőszolgáltatást használnak, mint például a Venmo vagy a Cash App.
Mivel a legtöbb fiatal már teljesen elvágta magát a készpénzhasználattól, a szülőknek, nagyszülőknek muszáj felvenniük a technológia haladásának ritmusát, ha házi munkára vagy gyermekfelügyeletre alkalmaznak fiatalokat
– őket ugyanis készpénzben már nemigen tudják kifizetni.
Míg Európa nem tudja elengedni a készpénzt, addig Dél-Koreában már csak a kifizetések 14 százaléka történik fizikai fizetőeszközzel.
Oliver édesapja, a 47 éves Jono azt mondja: ez neki nagyon furcsa, mert mindig is azt gondolta, hogy a készpénz a király, de azt látja, hogy a fiának nem kell a zöldhasú.
Nem érzem magam öregnek, sok mindenben tudok azonosulni a fiatalabb generációval, de ehhez az újításhoz nem szoktam hozzá
– mondta.
Könnyen lehet azonban, hogy az édesapának és korosztályának nem lesz más választása, mint beleásni magát a digitális pénz világába, ugyanis egyre több amerikai hagyja maga mögött a készpénzt – áll a cikkben. A Cash App anyavállalata, a Square készített egy tanulmányt, amely szerint idén márciusban a 20 dollár alatti tranzakciók mindössze 37 százalékánál használtak készpénzt, szemben a 2015-ös 46 százalékos aránnyal. Sok vállalat pedig manapság már nem is fogad el készpénzt.
Sem a Square, sem a Venmo anyavállalata, a PayPal Holdings nem hozza nyilvánosságra a felhasználók demográfiai adatait. A Square szóvivője elmondta: minden generáció jelen van a felhasználók között, és számos dologra használják az applikációt. Példaként említette, hogy a szülők ezen keresztül fizetik ki a bébiszittert, és az egyházakhoz ezen keresztül érkeznek az adományok.
Pénzt tudnak tartani a felhasználók ezekben az alkalmazásokban, amelyek ráadásul a bankszámlákkal is összekapcsolhatók, így a pénz szabadon ki- és beáramolhat.
A Venmón keresztül számos internetes oldalról és más mobilalkalmazásról vásárolhatók termékek. Mind a Venmo, mind a Cash App fizikai kártyát is bocsát ki a felhasználók számára, azokkal tudnak különböző boltokban vásárolni a számlájuk terhére.
2018. decemberi adatok szerint a Cash Appnek havonta 15 millió aktív felhasználója van az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. A Venmót 40 millióan használják Amerika-szerte. Sokan mindkét alkalmazás előnyeit élvezik.
A készpénztől való eltávolodás vitát váltott ki Hickséknél. A család idősebb tagjai amiatt aggódnak, hogy a mobilalkalmazáson keresztül történő tranzakciók nem elég biztonságosak, esetleg adatvédelmi szempontból is hátrányosak.
A Cash App és a Venmo számos biztonsági funkcióval nyújt védelmet a felhasználóknak, úgymint titkosítás, számlafigyelés vagy a kétfaktoros hitelesítés.
Oliver azt mondta: nem aggódik jobban a mobilalkalmazáson keresztüli tranzakciók miatt, mint bármi másért.
Látjuk, milyen veszélyes a közösségi média, ahol könnyedén ellophatják az adatainkat, és mégis mindannyian használjuk. Ha részt akarsz venni olyan dolgokban, amelyeket egyre többen használnak, és kényelmesebbé teszik az életünket, akkor vállalod ezeket a kockázatokat
– fűzte hozzá.
Ez az érvelés azonban Oliver édesapjának kevés ahhoz, hogy csatlakozzon a készpénzmentes táborhoz.
Én leszek a régi arc, aki ül a hintaszékben, és azt kérdezi, hogy emlékszel még a régi papírpénzre?
– mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.