Az elmúlt tíz év bikapiacának üdvöskéi egyértelműen a FAANG-részvények. A narratíva ma is az, hogy a teljesítményük egyenesen arányos a szélesebb részvénypiac teljesítményével. 2019 novemberében ismét a mindenkori csúcsokra emelkedtek a vezető amerikai indexek, a minden félelmet elsöprő optimizmus pedig a FAANG-részvényeket is a magasba emelte. Természetesen a bikaszentiment nem alaptalan, hiszen a vártnál jobb eredmények érkeznek az amerikai blue chip papírok többségétől, de továbbra is nyitott a kérdés, hogy melyik lehet az a FAANG-részvény, amely a legjobb kilátással kecsegtet.
A dinamikus növekedésben lévő vállalatoknál általános, hogy a növekedési ráta és az arra építő mutatószámok alapján érdemes összehasonlítani a cégeket, a PEG-ráta például kiváló eszköz erre a célra. A PEG-mutató értékét úgy kapjuk meg, hogy a közismert PE-mutatót elosztjuk a cég eredményének várható növekedési ütemével. A FAANG-részvények közül kiemelkedik ezen a téren Facebook a maga 1,4-es PEG-rátájával.
Legutóbbi jelentésében a vállalat jelentős, 29 százalékos bevételnövekedésről számolt be éves alapon, és a napi aktív felhasználók száma is 9 százalékkal tudott növekedni ugyanilyen összehasonlításban. Mindkét adat gyorsuló növekedési ütemre utal.
A Facebook eredményességében is jelentős javulás látszik, miután 2019 első felét beárnyékolták a cégre kirótt büntetések, amelyek egyszeri tételként jócskán csökkentettét az eredményt. A harmadik negyedéves jelentésben ezek nélkül a tételek nélkül 20 százalékkal tudott nőni az egy részvényre jutó profit (2,12 dollár), felülmúlva az 1,91 dolláros elemzői konszenzust. A jövedelmezőséggel tehát nincs problémája a vállalatnak, a meggyőző növekedéshez tartozó 1,4-es PEG-ráta pedig véleményem szerint jelen pillanatban a többi FAANG-részvény fölé emeli ezt a papírt (csak az Amazon PEG-értéke van 2 alatt a többi FAANG-papír közül). Technikai alapon sem fest rosszul a részvény, rövid távon könnyen meghódíthatja a 200 dollár fölötti régiót is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.